کرمانشاه؛

بررسی اختلافات شهرداری و میراث جهانی بیستون

با حضور نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی، اختلافات بین شهرداری و میراث جهانی بیستون بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حسن سلیمانی، نماینده مردم صحنه، هرسین و کنگاور در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: سالها در دیوان عدالت اداری کشور مسئولیت رسیدگی به اختلافات بین دستگاه های اداری کشور را داشته ام و اکنون شایسته نیست در حوزه انتخابیه‌ام شاهد بروز اختلافاتی بین شهرداری و میراث فرهنگی باشم.


وی ادامه داد: قانون برای هر مشکل و اختلافی راهکار قانونی ارائه داده، بنابراین اگر همه ما رجوع اصلی‌مان به قانون باشد می توانیم به راحتی مشکلات خود را مرتفع کرده و از بروز اختلافات احتمالی جلوگیری کنیم.

نماینده مردم صحنه، هرسین و کنگاور در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون می گوید شهرداری تنها نهاد قانونی صدور مجوزات مربوط به ساخت و ساز در محدوده شهری است و در این بین شهرداری باید براساس اصول کمیسیون ماده 100 و کمیسیون ماده 5 و همچنین با نگاه ویژه به مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری کشور اقدام به صدور مجوزات مربوط به ساخت و ساز کند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در این بین دو دستگاه دولتی شامل سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور می توانند چارچوب مقررات خاص خود را از طریق مجاری قانونی به شهرداری ها ابلاغ کرده و شهرداری نیز موظف به رعایت آنها است.

وی تاکید کرد: به غیر از شهرداری هیچ اداره یا سازمان و نهاد دیگری حق اعطای مجوز ساخت و ساز را ندارد، البته شهرداری نیز باید براساس پارامترهای تعیین شده مجوزات را صادر کند.

این نماینده مجلس با اشاره به اختلافات موجود بین شهرداری و میراث جهانی بیستون اظهارکرد: کلیه نقشه‌ها، ضوابط و قوانین موجود نشان می دهد که اختلاف به وجود آمده منطقی نبوده و ریشه حقوقی ندارد، چراکه در واقع تخطی از قانون نه از سوی شهرداری و نه از سوی میراث فرهنگی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار