تبریز؛

تبریزی‌ها 7 هزار فرم اهدای عضو پر کردند

مسئول هماهنگی پیوند اعضاء بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: هیأت‌های حسینی همزمان با ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در بازار تبریز نسبت به تکمیل فرم‌های اهدای عضو اقدام کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رسول زارع‌زاده گفت:در ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا در بازار تبریز 500 نفر از اعضای هیأت‌های حسینی فرم‌های اهدای عضو را پر و تکمیل کردند.

وی افزود: بیش از یک هزار نفر از شرکت‌کنندگان در مراسم فرم‌ اهدای عضو را برده‌اند تا پس از تکمیل آنها را عودت دهند.

زارع‌زاده با اشاره به اینکه در ماه محرم، ماه ایثار و فداکاری قرار داریم، خاطرنشان کرد: امید است جوانان ما با تاسی از امام حسین (ع) راه نیک را انتخاب کنند و بدون این که با راه‌های نادرست از جمله قمه‌زنی که تمام علما نیز آن را کار نادرست و ناصوابی اعلام کرده‌اند از پرداختن به چنین کارهایی پرهیز کنند.

وی افزود: جوانان ما با اهدای عضو ماموریت الهی خود را به بهترین وجه ممکن انتخاب کرده و باعث نجات انسان‌های دیگر شوند.

مسؤول هماهنگی پیوند اعضاء بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌شرقی در ادامه خاطرنشان کرد : با توجه به این که 27 هزار بیمار در سراسر کشور منتظر دریافت عضو هستند بنابراین ما باید نسبت به موضوع اهدای عضو در کشور بسیار حساس بوده و فرهنگ اهدای عضو را برای نجات بیماران چشم انتظار پیوند گسترش دهیم.

زارع‌زاده با اشاره به تعداد کلی فرم‌های تکمیل شده است، افزود: تاکنون بیش از 7 هزار فرم اهدای عضو توسط مردم نوع‌دوست تبریز تکمیل شده است.

وی افزود: در حال حاضر و از آن جایی که تعداد اهداءکننده عضو در کشور کم است روزانه 7 تا 11 بیمار در انتظار پیوند جان خود را از دست داده و خانواده‌ها بی‌سرپرست می‌شوند امید است با همت و تلاش هیأت‌های حسینی، جوانان، دانشگاهیان، کارکنان دولت، سازمان‌ها و نهادها تا پایان سال جاری بتوانیم تعداد فرم‌های تکمیل شده اهدای عضو را به 15 هزار نفر برسانیم.

زارع‌زاده با اشاره به اینکه این طرح برای اولین بار در سطح شهر تبریز اجرایی می‌شود تاکید کرد: از آن جایی که تبریز همیشه در بسیاری از امور اولین‌ها را به نام خود ثبت کرده است این بار نیز در تکمیل و پر کردن فرم‌های اهدای عضو نیز در جایگاه اول قرار گیرد.

هر فردی که فوت می‌کند با اهدای اعضای بدن او می‌توان 7 نفر را از مرگ حتمی نجات داد

وی با اذعان به اینکه پیوند عضو می‌تواند بیماران بسیاری را از مرگ نجات دهد، تصریح کرد: هر فردی که فوت می‌کند با اهدای اعضای بدن او می‌توان 7 نفر را از مرگ حتمی نجات داده و او را به زندگی برگرداند.

زارع‌زاده اظهار داشت: بحث اهدای عضو به یک همت جمعی و فرهنگ سازی گسترده نیاز دارد و همه مردم باید دست در دست هم نسبت به گسترش فرهنگ اهدای عضو به خانواده، دوستان، همکاران و سایر افراد جامعه تلاش کنند و در این راستا بسیج جامه پزشکی برای اولین بار و در راستای گسترش فرهنگ اهدای عضو مجوز پیوند اعضا را اخذ کرده است و برای افزایش فرهنگ‌سازی اهدای عضو سنگ تمام گذاشته و از تمام توان و انرژی خود استفاده می‌کند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
التماس دعا
آخرین اخبار