تبریز؛

افتتاح نخستین مرکز جامع اوتیسم کشور با حضور وزیر بهداشت در تبریز

نخستین مرکز جامع اوتیسم کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریزدرمراسم افتتاح گفت: بیماری اوتیسم به عنوان یک معضل ملی در سال های اخیر مورد توجه متولیان سلامت قرار گرفته است.

صومی افزود: در حالی که اداره کل بهزیستی و بخش خصوصی در استان خدمات قابل توجهی را ارائه می دهند ایجاد یک مرکز فوق تخصصی اوتیسم با حضور اساتید دانشگاه با امکانات مناسب زمینه را برای ارتقا خدمات و مسئولیت پذیری نظام سلامت در مقابل بیماران و خانواده عزیز این افراد را فراهم می کند.

رئیس مرکز درمانی آموزشی اسدآبادی تبریز نیز گفت: اختلالات طیف اوتیسم دسته ای از بیماری های مهم روانپزشکی هستند که تاثیرات مخربی بر سلامت روانی و عمومی فرد و جامعه می گذارند.

دکتر حسین جباری افزود: این مجموعه بیماری نوعی ناتوانی رشد است که خود را با تاخیر یا عدم پیشرفت در تکامل گفتاری ورفتارهای کلیشه ای و پدیدارشدن ارتباطات غیرکلامی و تصورات و رفتارهای اجتماعی ابتدایی و عقب افتاده نشان داده و مشکلات متعاقب این اختلالات، عوارض و هزینه های زیادی را برای خانواده ها و جامعه تحمیل می کند.

وی ادامه داد: برآورد می شود حدود هفت هزار کودک زیر هشت سال مبتلا به اوتیسم در آذربایجان شرقی وجود داشته باشد که از این تعداد متاسفانه در حدود 500 نفر شناسایی شده است.

دکتر جباری اضافه کرد: مهم ترین ویژگی مرکز اوتیسم این است که به صورت جامع دارای واحدهای روانپزشکی کودک و نوجوان، روانپزشکی کودکان استثنایی، متخصصان کاردرمان، گفتار درمان، فیزیوتراپ و روانشاسان عمومی است.

وی گفت: این مرکز در سال 1348 احداث شده و در حال حاضر به صورت پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی و کلینیک عمومی شبانه روزی فعالیت می کند.

رئیس مرکز درمانی آموزشی اسدآبادی تبریز افزود: میزان مراجعان به این مرکز ماهانه بیش از 80 هزار نفر است که در مقایسه با سال 93 افزایش چهار برابری داشته است.

وی تاکید کرد: برای نخستین بار در کشور کلینیک پزشک خانواده، کلینیک سلامت جنسی و خدمات پاپ اسمیر در این مرکز افتتاح شده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار