شیراز؛

روند پر شتاب تولید علم در ایران

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از روند پرشتاب و رو به رشد تولید علم در ایران خبر داد.

روند پر شتاب تولید علم در ایرانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  محمدجواد دهقانی گفت : بررسی 25 کشور جهان که بیشترین کمیت علم دنیا را در یک سال گذشته در پایگاه استنادی وب آو ساینس (آی.اس.آی) تولید کرده اند نشان می دهد که کمیت تولید ایران 16 درصد رشد داشته است.
وی افزود : بدین ترتیب جمهوری اسلامی ایران در جمع کشورهایی که بیشترین کمیت تولید علم دنیا را تولید می کنند از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار بوده است.
به گفته وی در یک سال گذشته تعداد مدارک ثبت شده جمهوری اسلامی ایران در پایگاه استنادی آی.اس.آی 37 هزارو 261بوده که نشان از رشد 16 درصدی کمیت تولید علم کشور است .
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت : هم اکنون سهم ایران از تولید علم دنیا 1.5%  است و بر این اساس در جایگاه 19 دنیا قرار دارد.
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) یک سامانه اطلاع رسانی علمی است که درصدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم سنجی معتبر است .
ایران بعد از ایالات متحده که 60 سال در مطالعات استنادی تجربه دارد و نیز بعد از کشور هلند ، سومین نظام استنادی جهان را بنیانگذاری کرده‌ است .
دفتر اصلی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری خاورمیانه و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شیراز است . 
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.