شیراز؛

بهره برداری از تازه ‌ترین پژوهش ‌های محققان هندی در پایگاه استنادی جهان

پژوهشگران هندوستانی می ‌توانند از امکانات علمی، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام بهره ببرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدجواد دهقان سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با اشاره به این‌که با امضای تفاهم ‌نامه همکاری علمی ایران و هند در آینده نزدیک، پژوهشگران هندوستانی ازاین ‌پس می ‌توانند از امکانات علمی این پایگاه بهره ببرند، گفت: پس‌ از این پژوهشگران دو کشور می ‌توانند تبادلات علمی را با شتاب بیشتری دنبال کنند.
وی افزود: پایگاه منطقه ‌ای اطلاع ‌رسانی علوم و فناوری (ricest) متن مقالات فارسی خود را در اختیار دانشگاه ‌های هندوستان قرار می ‌دهند.
دهقان ادامه داد: با نمایه شدن این مقالات و پژوهش ‌ها، تمام محققان فارسی ‌زبان، خاورشناسان، ایران ‌شناسان و کرسی ‌های زبان پارسی، می ‌توانند از امکانات علمی این مرکز استفاده کنند.
رئیس مرکز منطقه ‌ای اطلاع ‌رسانی علوم و فناوری کشور بیان کرد: دو طرف انتشارات علمی خود را مانند کتاب، گاهنامه، گزارش ‌های فنی و پژوهشی و پایان‌نامه را با توجه به این تفاهم‌نامه داد و ستد می کنند.
وی اظهار داشت: همچنین دانشگاه‌ های هند با گردآوری نشریات علمی پژوهشی و نمایه کردن آن در مرکز منطقه‌ ای، تازه‌ترین پژوهش‌ های خود را در دسترس علاقمندان قرار می دهند.
دهقان افزود: همکاری در زمینه برگزاری کارگاه، همایش، نشست‌ های مشترک برای گروه‌ های گوناگون ازجمله دانشگاهیان، دانشجویان و سردبیران نشریات علمی در جمهوری اسلامی ایران، از دیگر مفاد این تفاهم‌ نامه است.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خاطر نشان کرد: این هیأت شامل 10 تن از رؤسا و مدیران مؤسسات فناوری هند(IITS) بود که دو نفر از نمایندگان سفارت این کشور نیز، آنان را همراهی می‌کرد.
علی گزنی معاون پژوهشی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام تصریح کرد: این پایگاه به ‌منظور سطح ارتقای علمی دانشگاه‌ های هند، آمادگی برگزاری کارگاه های علمی را برای پژوهشگران این کشور دارد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار