شیراز؛

امضای تفاهم نامه همکاری ایران و مالزی

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (isc) با دانشگاه پوترا مالزی(upm) تفاهم نامه همکاری علمی منعقد کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: بر اساس این تفاهم نامه، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC، وظیفه نمایه سازی نشریات دانشگاه پوترا در ISC ، ارزیابی و نظارت بر عملکرد علمی upm، ارائه گزارش دوره ای عملکرد علمی upm براساس شاخص های علم سنجی، ارزیابی و رتبه بندی نشریات علمی، برگزاری کارگاه آموزشی برای آموزش استفاده از پایگاه های های ISC و ارائه دسترسی به پایگاه های های ISC، برگزاری کارگاه های آموزشی و ارائه مشاوره به upm برای رشد عملکرد علمی محققان دانشگاه و رتبه بندی محققان دانشگاه برای یک دوره پنج ساله را عهده دار شد.  
وی اظهار کرد: در مقابل، دانشگاه پوترا مالزی(upm) فراهم آوردن فضا، تجهیزات، نیروی انسانیِ متخصص علوم کامپیوتر یا علم سنجی برای ایجاد ارتباط میان ISC و دانشگاه های مالزی و جمع آوری و ارسال نشریات علمی مالزی به ISC را بر عهده گرفت.
محمدجواد دهقانی بیان کرد: از دیگر مباحث مطرح شده در این تفاهم نامه تبادل دانشمندان، برگزاری کارگاه ها، کنفرانس ها و نشست های مشترک، انتشارات، گزارشات تحقیقاتی و نرم افزارهای علمی است.  
دکتر آنی آیدیس رئیس دانشگاه پوترا نیز گفت : همکاری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC با دانشگاه پوترا مالزی در زمینه تحقیقات مشترک و افزایش رتبه علمی در میان کشورهای اسلامی کمک خواهد کرد.  
علاوه بر این طبق این تفاهم نامه، مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) تسهیلاتی فراهم خواهد کرد تا نشریات علمی پژوهشی دانشگاه را در پایگاه های خود ثبت و نمایه سازی کند.  
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار