شیراز؛

طنین انداز شدن نوای زنگ سلامت در فارس

صدای زنگ سلامت در نخستین ماه فصل پاییز، در مدرسه شیخ جعفر روستا ارسنجان به عنوان یک مدرسه پنج ستاره مروج سلامت، به صدا در آمد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کارشناس مسوول واحد بهداشت مدارس مرکز بهداشت ارسنجان، گفت: بر اساس تفاهم میان اداره کل آموزش و پرورش فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدارس می توانند در هر ماه، یک ساعت از وقت خود را به موضوع بهداشت و سلامت اختصاص دهند.
فرشته کریمی پور افزود: در پی هماهنگی با مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان، نخستین برنامه زنگ سلامت در مدرسه پنج ستاره مروج سلامت، مرحوم "شیخ جعفر روستا" اجرا شد.
او ادامه داد: در این برنامه، زنگ سلامت از سوی کارشناس توسعه مرکز بهداشت به صدا درآمده و برنامه های مختلفی از جمله قرائت مقاله های آموزشی با عنوان تحرک بدنی در دانش آموزان و گرامیداشت ایام سوگواری امام حسین (ع)، اجرای حرکات ورزشی و اجرای مراسم عزاداری، قرائت پیام سلامت و بهداشت، برپایی نمایشگاه صبحانه سالم و تبیین شعارهای سلامت و تندرستی برگزار شد.
کریمی پوربیان کرد: در کنار اجرای این برنامه ها و برپایی نمایشگاه صبحانه سالم، با هدف فرهنگسازی استفاده از صبحانه سالم و مغذی، میوه و شیر در بین دانش آمون توزیع وکارشناسان مرکز بهداشت هم بر لزوم فرهنگسازی و ترویج تغذیه سالم، توزیع غذا های دارای ارزش غذایی در بوفه های مدارس و افزایش تحرک بدنی در دانش آموزان، تاکید کردند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.