اردبیل؛

سرانه راههای آسفالته روستایی اردبیل 2 درصد بالاتر از میانگین کشور است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: سرانه راههای آسفالته روستایی اردبیل 2 درصد بالاتر از میانگین کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ خلیل محبت‌خواه افزود: اکنون مسیر اردبیل - خلخال و مشکین‌شهر- اردبیل درحال دو بانده شدن است که ۸۰ درصد راههای روستایی را آسفالت کرده‌ایم که سرانه راههای آسفالته روستایی ما 2 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با اشاره به اینکه تنها درشهرستان خلخال با کمبود راه آسفالت روستایی مواجه هستیم گفت: تمام راههای اصلی استان اردبیل آسفالت شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: بهتر است در استان‌هایی مانند اردبیل که سردسیر هستند و فصل کاری محدودی دارند سال مالی و زمان تخصیص اعتبار و موافقت‌نامه زمستان باشد تا بتوانیم از فصل بهار برای شروع پروژه استفاده کنیم.

خلیل محبت‌خواه گفت: در استان اردبیل ۱۳۱ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی، ۲۵۹۳ کیلومتر راه آسفالت روستایی، ۱۱۳۳ کیلومتر راه روستایی شوسه و ۱۰۴۲ کیلومتر راه روستایی خاکی داریم.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته ۳۰ کیلومتر راه اصلی در استان اردبیلاحداث شده است،گفت: در طی یک سالگذشته توانستیم حدود ۱۳۰ کیلومتر از راههای اصلی را بهسازی، ۱۳۰ کیلومتر روکش آسفالت و۴۲۵ کیلومتر لکه‌گیری انجام دهیم.

محبت خواه افزود: در مدت یاد شده ۶.۵ کیلومتر راه احداث کردیم و توانستیم ۱۰۵ کیلومتر از این نوع راهها را بهسازی، ۱۰۷ کیلومتر بهسازی روکش آسفالت و ۴ هزار و ۶۰۰ متر مربع هم لکه‌گیری کنیم.

وی گفت: برنامه داریم تا احداث راه‌های اصلی را به ۵۰ کیلومتر و ۴۰ کیلومتر هم راه روستایی تا آخرسال ۹۵ احداث کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.