یزد؛

حضور نخبگان یزدی در مسابقات ملی مهارت

19 نخبه یزدی در هفدهمین مسابقات ملی مهارت شرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد گفت: هفدهمین مسابقات ملی مهارت انتخابی چهل و چهارمين مسابقات جهانی مهارت ابوظبی 2017 از تاريخ 2 تا 5  آبان ماه سال جاری در 29 رشته مهارتی برگزار می شود.

علی آقا افضلی اعلام كرد: در اين مرحله از مسابقات ملی مهارت 492 نفر از جوانان ماهر با يكديگر به رقابت می پردازند که در میان این تعداد شرکت کننده تعداد 19 نفر نخبه مهارتی از استان دارالعباده یزد نیز حضور دارند که در رشته های مختلف مهارتی تیمی و انفرادی با رقبای خود به رقابت خواهند پرداخت.

افضلی افزود: ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در ميان جوانان، ارتقای سطح استانداردهای آموزش مهارت در كشور، ايجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت های حرفه ای كشور تا سطح مهارت های جهانی، ايجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه ای، فراهم نمودن فرصت مناسب برای رقابت سالم ميان جوانان كشور، كشف استعدادهای حرفه ای جوانان و ايجاد فرصت مناسب برای شكوفايی مهارت ها و ايجاد انگيزش در جوانان برای كسب از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت است.

وی اضافه کرد: هفدهمین مسابقات ملی مهارت؛ در مرکز تربيت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای، مرکز تخصصی آموزش فنی و حرفه ای خودرو 9 دی، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای  استان البرز و مرکز آموزش  فنی و حرفه ای شماره سه شهید رهبری برگزار می شود.

مسابقات ملی مهارت هرسال در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی با حضور استعدادهای برتر مهارتی كه عمدتا جوانان زير 21سال هستند، برگزار و هر 2 سال يك بار برگزيدگان مسابقات ملی به مسابقات جهانی اعزام می شوند.

گفتنی است در حاشيه هفدهمين مسابقات ملی مهارت نمايشگاه دستاوردهای آموزش فني و حرفه ای و گذرهای مهارتی برپا می شود كه بازديد از مسابقات و گذرهای مهارتی  برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار