اهواز؛

اعزام تیم فنی و حرفه ای خوزستان به مسابقات ملی مهارت

مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان از اعزام تیم فنی و حرفه ای استان با 17رشته و 19 شرکت کننده به هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالنبی سواعدی گفت: المپیاد ملی مهارت هر سال در سطح کشور برگزار می شود که دو مرحله نخست آن به صورت شهرستانی و استانی و مرحله نهایی آن به شکل کشوری است.

وی با اشاره به عضویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سازمان مهارت جهانی و برگزاری هر دو سال یک بار مسابقات در سطح جهان اظهار داشت: هفدهمین مسابقه ملی مهارت برای انتخاب

در مسابقات جهانی 2017 ابوظبی است که منتخبان در اردوهای آماده سازی حضور پیدا می کنند.
سواعدی با بیان اینکه پارسال از استان خوزستان 14 نفر در قالب 13 رشته موفق به کسب چهار نشان طلا، یک نشان نقره و سه دیپلم افتخار در شانزدهمین مسابقات ملی مهارت شدند بیان کرد: امسال تعداد رشته ها به 17 رشته و با حضور 19 شرکت کننده افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر استفاده از همه شرکت های آموزشی و آموزشگاه ها برای حضور در مسابقه ملی مهارت افزود: از میان چهار هزار و 500 نفر در مراحل شهرستانی 19 نفر را برای تیم استانی انتخاب کردیم که آنها را به مسابقات ملی اعزام می کنیم.

سواعدی با بیان اینکه تعدادی از کارشناسان استان به عنوان کارشناس مسئول رشته، کارشناس ستاد و غیره انتخاب شده اند تصریح کرد: چهار نفر از خوزستان نیز در کمیته اجرایی ستاد مسابقات مهارت ملی حضور دارند.

وی ارتقای سطح کیفی آموزش های مهارتی را هدف برگزاری مسابقات مهارت خواند و گفت: برگزاری این مسابقات توان مهارتی آموزش فنی و حرفه ای و جایگاه آموزش های مهارتی را در راستای تضمین کیفیت آموزش ها معرفی می کند برای همین هرچه میزان مهارتی مربیان و متقاضیان افزایش پیدا کند به تبع آن ظرفیت ها و تجهیزات آموزشی ما نیز به روز رسانی می شود.

وی با توضیح این مطلب که 31 رشته در این مسابقات وجود دارد خاطرنشان کرد: تیم خوزستان در 17 رشته شامل جوشکاری، تهویه، قنادی، آجرچینی، نرم افزار، آشپزی، کاشی کاری، طراحی گرافیک و مکانیک، رباتیک، مکاترونیک و... در مسابقات ملی مهارت شرکت می کند.

مسابقات ملی مهارت از دوم تا پنجم آبان 1395 در استان البرز برگزار می شود و تیم خوزستان جمعه 30 مهرماه به مسابقات اعزام می شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.