اردبیل؛

راهیابی 7 اردبیلی به مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: ۷ نفر از استان اردبیل در هفدهمین مسابقات ملی مهارت، انتخابی چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت ابوظبی۲۰۱۷ شرکت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد پورقلی در جلسه بررسی راهکارهای توسعه حضور کارآموزان اردبیل در مسابقات ملی مهارت اظهار داشت: هفدهمین مسابقات ملی مهارت از تاریخ 2 تا 5 آبان ماه امسال در 29 رشته مهارتی برگزار می‌شود که در این مرحله از مسابقات ملی مهارت 492 نفر از جوانان ماهر، شامل 431 نفر مرد و 61 نفر زن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی گفت: هفدمین مسابقات ملی مهارت در رشته‌های آکواترون‍‍یک، الکترونیک، تأسیسات الکتریکی، تبرید و تهویه، تراش CNC، رباتیک، طراحی و توسعه وب، طراحی مهندسی مکانیک، فناوری اطلاعات- راه کارهای نرم افزاری برای تجارت، فناوری طراحی گرافیک، فرزCNC و فناوری مد یا خیاطی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل کاشیکاری دیوار و کف، کابینت‌سازی چوبی، لوله‌کشی و گرمایشی ، مکاترونیک، فناوری خودرو، صافکاری خودرو ، نقاشی خودرو، اتصالات چوبی، صنایع غذایی شامل قنادی و آشپزی، آجرچینی، طراحی فضای سبز، جوشکاری، جواهرسازی، فناوری اطلاعات- مدیریت سیستمهای تحت شبکه، ساخت و تولید و کنترل صنعتی را از دیگر محورهای مسابقات عنوان کرد.

پورقلی بیان کرد: ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی در میان جوانان، ارتقای سطح استانداردهای آموزش مهارت در کشور، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارتهای حرفه‌ای کشور تا سطح مهارتهای جهانی، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای، فراهم کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور، کشف استعدادهای حرفه‌­ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت­ها و ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب و کار از جمله اهداف برگزاری مسابقات مهارت است.

وی گفت: از استان اردبیل نیز7 نفر در قالب 7 رشته در این مسابقات شرکت خواهند کرد که امیدواریم بتوانند با درخشش خوب در این مسابقات برای استان اردبیل افتخارآفرینی کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار