آبادان ؛

برگزاری جلسه ستاد اربعین در خرمشهر

موکب اربعین امسال امیدیه مزین به نام شهید دستیاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛صدیقی  فرماندار امیدیه در جلسه ستاد اربعین در خرمشهر  گفت: موکب اربعین امسال امیدیه مزین به نام شهید دستیاری است که در ۲۰ شهریورماه ۵۹ در نهر خین خرمشهر به شهادت رسید.

 شهاب صدیقی افزود: مساحتی معادل یک هزار و۹۰۰ متر به امیدیه اختصاص داده شده که سال گذشته در این مساحت سازه ای ۷۰۰ مترمربعی احداث شد و امسال این مساحت به ۲ هزار متر زیربنا تبدیل شده که انتظار داریم تکلیف این مساحت یک هزار و ۹۰۰ متری روشن شود تا بتوان با برنامه ریزی سازه های بهتر برای موسم اربعین در سال های آتی آماده کرد.

وی گفت: موکب اربعین امسال امیدیه مزین به نام شهید دستیاری است که در ۲۰ شهریورماه ۵۹ در نهر خین خرمشهر به شهادت رسید و برای این موقعیت پایه پرچمی به طول ۲۴ متر و پرچمی به مساحت ۵۰ متر مربع تدارک دیده شده که این پرچم در شهرهای سامرا، کاظمین و نجف در حرم امام علی تبرک شده و امسال قرار است در موقعیت امیدیه نصب شود.

فرماندار امیدیه به برشماری تغییرات ایجاد شده در این موقعیت پرداخت و افزود: امسال آن ۷۰۰ متر زیربنا سازه به ۲ هزار متر تبدیل شد و یک سوله دیگر و یک سایبان نیز در نظر گرفته شده که با مشاوره سازمان منطقه آزاد سعی شد کمتر از مصالح ساختمانی استفاده شود و این کار را با مصالح مونتاژی و کوبشی انجام داد و الگویی جدید معماری را ایجاد کرد.

صدیقی از تامین دو مخرن ۳۰ هزار لیتری آب و یک دستگاه تانکر به منظور آبرسانی در ایام اربعین  هم خبر داد و در ادامه از مسئولان خرمشهر خواست محل آبگیری را در فاصله ای نزدیک تر به مرز تعیین کنند.

وی، مجزا کردن سوله های موقعیت امیدیه به دو سوله ویژه خواهر ان و برادان، تهیه کاور برای ۱۰۰ خادم توسط بانوان امیدیه با آرم «خدام موکب امیدیه»، نصب تابلو کیلومتر شمار در ۱۰ کیلومتری ورودی امیدیه از سوی آغاجاری تا ۲۰ کیلومتری امیدیه - ماهشهر برای معرفی موکب امیدیه، احداث ۱۵ چشمه توالت ویژه بانوان، ۱۵ چشمه ویژه آقایان، دو سرویس بهداشتی فرنگی ویژه معلولان و چهار چشمه حمام  به عنوان دیگر اقدامات انجام شده یاد کرد.

فرماندار امیدیه همچنین آماگی اکیپ بهداشتی و درمانی امیدیه برای استقرار نیرو و ارائه خدمات درمانی در مرز و در فضایی ۱۰۰ مترمربعی که با همت یکی از خیرین به منظور احداث درمانگاه ساخته می شود را اعلام کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.