آبادان ؛

توسعه بیش از 13 هزار متر شبکه توزیع آب شرب در سطح روستاهای شادگان

از ابتدای سال جاری شبکه توزیع آب شرب در سطح روستاهای شادگان 13 هزار و 980 متر توسعه یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛عبدالخانیان مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان شادگان گفت: اجرایی شدن پروژه دریسیه‌ها (ام الغزلان) به طول 17.5 کیلومتر لوله پلی اتیلن ٣۵۵میلی متر با اعتبار بیش از ۶ میلیارد تومان، افزایش ظرفیت برداشت آب روستایی تا ۶۵ هزار متر مکعب و توسعه شبکه توزیع به طول ۱٣ هزار و ٩٨۰ متر در سطح شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شده است.

حسین عبدالخانیان  افزود: پروژه‌های مهم و تاثیرگذاری توسط امور آبفا روستایی شادگان در سطح روستاها اجرا شده که یکی از مهمترین آن‌ها افتتاح و آغاز بکار نمایندگی آبفا روستایی در بخش‌های دارخوین و خنافره بوده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده توسط این اداره گفت: ۱۶۵ مورد عملیات رفع شکستگی، ٢٧ مورد لایروبی خطوط انتقال و شبکه توزیع به طول ٣۱ کیلومتر و قطع ٢۴ مورد انشعاب غیر مجاز در ۶ ماه اول امسال انجام شده است.

عبدالخانیان افزود: در حال حاضر تعداد مشترکین آب و فاضلاب روستایی شادگان ۱٣ هزار و 86 مشترک است که ۶٨ مورد از این اشتراک‌ها با تلاش واحد امور مشترکین طی این مدت اضافه شده‌اند.

وی  با اشاره به تعمیرات انجام‌شده در تاسیسات، خطوط و شبکه توزیع گفت: طی این ۶ ماه ۵۶ مورد تعمیر الکتروموتور، پمپ و الکتروپمپ شناور و ٣٨ مورد تعمیرات کلی و جزیی انجام شده که در راستای تامین آب شرب با کیفیت و کمیت مطلوب برای اهالی روستاها بوده است.

وی افزود: همچنین توسعه شبکه روستایی گیداری به طول ٢۰۰۰متر، تهیه 700 هزار قلم اتصالات جهت تعمیر و نگهداری، اجرای عملیات پایپینگ و نصب 4 پمپ جدید و اتصال آن‌ها به خطوط اصلی مسیر جفال در محل تاسیسات خنافره از دیگر اقدامات انجام‌شده در امور آبفا روستایی شادگان است.

مدیر امور آبفا روستایی شادگان با اشاره به ارتقای شاخص کیفی آب شرب روستاهای تحت پوشش گفت: نمونه‌گیری و کلرزنی مستمر طی این مدت موجب ارتقای شاخص کیفی آب از نظر کلر باقیمانده و دستیابی به ٨٣ درصد مطلوبیت کلر باقیمانده شد. همچنین ۴ مورد سرویس کلرزنی گازی و ٢٢ مورد سرویس سامانه کلرزنی محلول در راستای ارتقای سطح کیفی آب شرب روستاها انجام شد.

وی افزود: توزیع ۶٣۰۰ کیلوگرم پرکلرین و ۱٣ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم گاز کلر، نصب سامانه جدید کلرزنی محلول در تاسیسات عبودی و آلبوحصار و توسعه مانیتورینگ امور آب و فاضلاب روستایی با افزایش ٢۵ درصدی نمونه‌گیری میکروبی و ٣۵ درصدی نمونه‌گیری کلر باقیمانده از دیگر اقدامات انجام‌شده در راستای ارتقای سطح کیفی آب شرب روستاها بوده است.

مدیر امور آبفا روستایی شهرستان شادگان همچنین از پیشرفت فیزیکی مناسب پروژه‌های جفال، نوسازی ایستگاه پمپاژ، اجرای خط انتقال فلزی و کارگزاری شیکه توزیع به طول 18 کیلومتر خبر داد.

وی با بیان این‌که بخشی از آبرسانی به روستاها از طریق تانکر سیار انجام می‌شود، گفت: طی 6 ماه گذشته ۱٨۶۰ عملیات آبرسانی توسط تانکر سیار میان اهالی روستاها انجام شده است و برگزاری جلسه در استانداری خوزستان و با حضور استاندار، مدیرعامل سازمان آب و برق و مدیرعامل آبفای روستایی و جذب ٢ میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی در جهت انجام پروژه جفال که با پیگیری نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته، از دیگر اتفاقات مهم در این مدت بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.