آبادان؛

راه اندازی دفتر کنسولگری عراق در آبادان

ویزای اربعین برای ثبت نام شدگان سامانه سماح در آبادان صادر می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛دشتی نماینده سازمان حج و زیارت در آبادان با اشاره به راه اندازی دفتر کنسولگری عراق در آبادان گفت: کار صدور ویزا از روز شنبه در آبادان آغاز می شود.

هوشنگ دشتی در جلسه هماهنگی ستاد اربعین آبادان در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری افزود: تمامی تجهیزات لازم اعم از سخت افزاری و نرم افزاری برای شروع فعالیت کنسولگری عراق در آبادان جهت صدور ویزا مهیا شده است.

وی با اشاره به صدور ویزا در آژانس های تحت پوشش سازمان حج و زیارت در آبادان و خرمشهر گفت: سه آژانس در آبادان و سه آژانس نیز در خرمشهر کار صدور ویزا را بر عهده دارند و تنها برای افرادی که پیشتر در سامانه سماح نسبت به ثبت نام برای اعزام به عراق اقدام کرده اند، ویزا صادر می شود و خارج از این قاعده مسئولیتی برای صدور ویزا نداریم.

نماینده سازمان حج و زیارت در آبادان با بیان اینکه در ایام محرم بیش از ۸۰۰ ویزای تقلبی برای زائران اصفهانی و تهرانی صادر شد که سبب سرگردانی آنان شده بود، افزود: هر یک از آژانس های تحت پوشش سازمان حج و زیارت با پنج تا هفت دفتر پستی در ارتباط هستند که به این ترتیب می توانند کار صدرو ویزا را در اسرع وقت به انجام برسانند.

دشتی با اشاره به اینکه امسال در هنگام طی مراحل دریافت ویزا هیچ وجه دستی از زائران دریافت نمی شود، گفت: مبلغ تعیین شده برای صدور ویزا از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از رمز دوم به حساب مربوطه واریز می شود و سپس مدارک مربوطه به همراه فیش واریزی برای کنسولگری عراق مستقر در آبادان ارسال و پس از صدور ویزا به طور مجدد آنها در اختیار آژانس ها برای تحویل به زائران قرار داده می شود.

وی با تاکید دوباره بر اینکه صدور ویزا در دفاتر تحت پوشش سازمان حج و زیارت تنها برای افراد ثبت نام شده در سامانه سماح خواهد بود، افزود: شاید دیگر دفاتری که در امر صدور ویزا فعالیت دارند این کار را به انجام برسانند اما این مسئله هیچ ارتباطی به ما پیدا نمی کند و ما هیچ مسئولیتی در قبال این موضوع نداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ويدا رضايي
۱۰:۲۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
سلام خسته نباشي من خواستم برم سمت بصره كار ارايشكري دارم چطوری برم