اراک؛

ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه با ایجاد مناطق ویژه علمی + تصاویر

رییس دانشگاه صنعتی اراک در کنفرانس ملی اتوماسیون برق گفت : ایجاد مناطق ویژه علمی از سیاست های وزارت علوم در راستای ارتباط بین صنعت و دانشگاه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ دکتر نجفی رییس دانشگاه صنعتی اراک در دومین کنفرانس ملی اتوماسیون برق و کنترل صنعتی و همایش روشنایی و مدیریت انرژی گفت: ایجاد مناطق ویژه علمی از سیاست های وزارت علوم است و باید شاهد یک پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه باشیم.

ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه با ایجاد مناطق ویژه علمی + تصاویر
دکتر نجفی افزود: استان مرکزی حدود یک و هشت دهم درصد جمعیت کشور را داراست ولی بیش از 6 درصد اقتصاد صنعتی کشور را داراست .
وی گفت: استان مرکزی یکی از استان های پیشتاز در بخش صنایع در کشور بوده است و با استقرار صنایع نیروگاهی ، پتروشیمی و پالایشی در دو دهه اخیر توانسته رشد قابل توجهی داشته باشد.

ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه با ایجاد مناطق ویژه علمی + تصاویر
وی گفت: 3 هزار واحد صنعتی در کشور در قالب خوشه های صنعتی ، ریلی ،نفت ، گاز و آلومینیوم فعالیت می کنند که این صنایع نقش ملی دارند و باید ارتباط بیشتری با صنایع داشته باشند.
دکتر نجفی افزود: استان مرکزی یک و نیم برابر ظرفیت جمعیتی خود دارای ظرفیت کشاورزی و دامداری است و 60 درصد مصرف برق صنعتی استان مرکزی در بخش کشاورزی است.

ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه با ایجاد مناطق ویژه علمی + تصاویر

وی گفت: استان مرکزی یک استان صنعتی است و دانشگاه نقش گسترده ای در توسعه ، تحقیق و فناوری و ارتباط بیشتر با این بخش را دارد.
طباطبایی دبیر کنفرانس ملی  اتوماسیون برق و کنترل صنعتی هم گفت: این کنفرانس با هدف ارتباط مستقیم صنایع با دانشگاه به مدت دو روز در دانشگاه صنعتی اراک در حال برگزاری است.
وی افزود: 32 مقاله در این کنفرانس پذیرفته شده است که در محورهای ابزار دقیق ، اتوماسیون صنعتی ، الکترونیک قدرت، اتوماسیون شبکه های قدرت و کیفیت توان است.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، دانشگاه ، کنفرانس ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.