مهری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اشیای مفقودی به وسیله «پست یافته» ساماندهی می‌شوند

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران گفت: شهروندان با مراجعه به سایت «جوینده- یابنده پست یافته» می‌توانند در نقاط مختلف کشور اشیا و مدارک مفقود شده خود را تحویل گیرند.

اشیای مفقودی به وسیله «پست یافته» ساماندهی می‌شوندحسین مهری مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: یکی از مواردی که در شرکت ملی پست مورد توجه قرار گرفته، بحث ساماندهی اسناد، مدارک و اشیای قیمتی مفقود شده است که به وسیله شهروندان در صندوق‌های پستی انداخته و یا به دفاتر پستی تحویل داده می‌شوند.
وی افزود: این مدارک شناسایی از قبیل شناسنامه، کارت ملی، کارت ماشین، سند منزل ، چک، گذرنامه، کارت پایان خدمت و غیره است که به وسیله شهروندان پیدا شده و تحویل دفاتر پستی و یا در صندوق‌های پستی انداخته می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران گفت: یک سایت جوینده – یابنده را به منظور یافتن اشیای گم شده برای شهروندان طراحی کرده‌ایم که در این راستا مشخصات تمام مرسولاتی که جمع‌آوری می‌شوند را وارد سایت می‌کنیم.

مهری در ادامه تصریح کرد: شهروندان اگر مرسوله‌ای را گم کرده باشند بلافاصله می توانند بعد از گذشت 4 تا 5 روز از مفقود شدن وسیله و یا مدارک مورد نظر به سایت پست یافته مراجعه و به صورت الکترونیکی و یا تلفنی برای دریافت مرسوله خود اقدام کنند.

وی افزود: مرسوله ها و وسایل یافته شده به وسیله شرکت پست به در منازل شهروندان تحویل داده می شوند و یا آن‌ها می توانند به صورت حضوری وسیله مورد نظر خود را از مراکز مشخص شده، تحویل گیرند.

وی با بیان اینکه پست یافته، برای ساماندهی اشیای گمشده در تمام مناطق کشور در نظر گرفته  و ازحجم بالایی برخوردار است، تصریح کرد: ماهانه حدود 3 هزار و 500 مورد اشیایی مفقودی به پست تحویل داده می‌شود که تقریبا 80 تا 85 درصد از این مرسولات و وسایل گمشده را از طریق آدرس هایی که در بانک های اطلاعاتی ثبت شده و یا از طریق مراجعه حضوری به صاحبان آن ها تحویل داده می شود.

مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: آن دسته از مرسولات و اشیایی که هیچ گونه نشانی از صاحبان آن ها در دست نیست مثل کارت های پایان خدمت ، کارت هوشمند ، شناسنامه و یا گذرنامه را بعد از مدتی با یک سیستم مکانیزه به دستگاه های ذی ربط مثل سازمان نظام وظیفه عمومی و سازمان ثبت احوال و اداره گذرنامه تحویل داده می شود.

مهری در رابطه با روستاهای تحت پوشش خدمات پستی گفت: شرکت ملی پست مکلف به ارائه خدمات به صد در صد روستاها در سطح کشور است و در کل حدود 10 هزار دفتر ICT روستایی وجود دارد که هر کدام از آن ها 2 تا 4 روستا را تحت پوشش خود قرار می دهند و شرکت پست به مکان هایی که تحت پوشش نیستند نیز به وسیله نمایندگی های پستی (قبول- توزیع) خدمات رسانی می کند.

وی تصریح کرد: شرکت ملی پست دارای 3 هزار و 200 خط پستی روستایی است که روزانه مبادلات پستی بین روستاها را برقرار می کنند و تقریباً با داشتن حدود 60 هزار روستا در کل کشور این شرکت مکلف به ارائه خدمات به صد در صد آن ها است.

مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران گفت: زمان ارسال مرسولات به مناطق مختلف کشور بستگی به نوع سرویس انتخابی دارد و طبیعتاً در سرویس های عادی این زمان بین 6 تا 7 روز به طول می انجامد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احسان آقایی فروشانی
۰۰:۴۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
کیفم را در بندرانزلی گم کردم
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۰۹:۳۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
سلام به نظر من علم پیشرفت کرده ولی متاسفانه کسی نمیتونه درک کنه وقتی میشه تو اینترنت اسم و فامیل افراد که مدارک کم کردن با مشخصات کمی از افراد و بزارین تا از طریق سایت پیگیری کنن به جای هر روز سر زدن به اداره پست و ثبت احوال
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضارحمتی
۰۰:۰۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
سلام گواهینامه.کارت ملی.کارت پایان خدمت کارت ملی کارت ماشین .بیمه نامه معاینه راگم کردم از یابنده تقاضامیشود درصندوق پست بی اندازد ممنون
Iran (Islamic Republic of)
حسین آقاجانی دادقانسرایی
۰۶:۵۲ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
مدارک شامل .گواهینامه .کارت ملی.بیمه نامه .عابر بانگ گم کردم از یابنده خواهش میکنم به صندوق پشت بندازد.ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
عبدالحق
۰۴:۲۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
گواهینامه گم شده
Iran (Islamic Republic of)
رضا سلیمانی سیرویی
۲۲:۱۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
یک کارت حکمت و کارت تردد بنام زهرا سالاری جایینی و دو تا عابر بانک سپه
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۳:۰۸ ۱۷ تير ۱۳۹۶
این چه سایتی به هرجا که مراجعه کردم بع مشکل خوردم
آخرین اخبار