راهنمای خرید ریش تراش

اصلاح صورت، امروزه امری بسیار مهم برای بسیاری از آقایان تلقی شده، به طوریکه هزینه‌های زیادی صرف خرید تیغ اصلاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، اگر قصد خرید ریش تراش را دارید این مطلب را از دست ندهید:

تیغ‌هایی که اغلب کیفیت ساخت آن‌ها مشخص نبوده و ممکن است استفاده‌ی طولانی مدت از آن‌ها به پوست شما آسیب برساند. با یک محاسبه سر انگشتی می‌توان پی برد که خرید تیغ اصلاح از لحاظ اقتصادی هم به صرفه نیست، چرا که برای خرید تیغ‌های اصلاح یک ‌بار مصرف شما بایستی مبلغی حدود ۵ تا ۱۰ هزار تومان در هفته و حدود ۳۰ تا ۷۰ هزار تومان برای تیغ‌های چندبار مصرف هزینه کنید، در صورتی که با یک بار صرف هزینه بیشتر، می‌توانید ریش تراشی خریداری کنید که مدت طولانی ‌تری برای شما قابل استفاده خواهد بود و توجیه اقتصادی آن نسبت به تیغ بیشتر است.

تیغ اصلاح

استفاده سریع و آسان

بسیاری از ریش تراش‌های امروزی قابل شارژ هستند؛ به همین دلیل وسیله مناسبی برای استفاده در جابجایی و سفر به شمار می‌روند. با سرعت گرفتن فعالیت‌های روزمره در دنیای امروزی، انسان‌ها برای اموری از جمله آراستگی ظاهر خود به دنبال راه‌هایی برای صرفه جویی در وقت هستند. علاوه بر صرفه جویی در زمان، ماشین‌های اصلاح برقی می‌توانند به راحتی نقاطی از صورت که در دسترس نیست یا از جنس پوست نازک ‌تری برخودار است، اصلاح کند.

انواع ریش تراش بر اساس نوع تیغه‌ی آن

عموما ریش تراش‌ها دارای دو نوع تیغه‌ی برش دوار و فویلی (ورقه‌ای) هستند که هر کدام از این دو نوع طرافداران مخصوص به خود را دارند. مکانیزم عملکرد این دو نوع با هم متفاوت است که در تصمیم گیری برای خرید این دستگاه بسیار مهم خواهد بود.

ماشین  ریش تراش دوار
ماشین‌های ریش تراش با مکانیزم تیغه‌های دوار با برخورداری از تیغه‌هایی دایره‌ای شکل و انعطاف‌پذیر، تجربه اصلاحی تمیز و عالی را برای شما رقم می‌زنند. این نوع از ریش تراش‌ها را می‌توان به راحتی روی پوست حرکت داد.

 همچنین این مدل، به کاربر این امکان را می دهد که در تمامی جهت‌‌ها صورت خود را اصلاح کند. موتور این نوع از ریش تراش صدای کمتری نسبت به مدل‌های فویلی دارد که با سهولت به اصلاح موهای بلند می‌پردازد. ماشین‌های دوار به وسیله‌ تیغه‌ی خود موها را بلند کرده و آن را می‌تراشند. این ماشین‌ها برای کسانی که مایل به اصلاح هر روزه‌ی صورت خود نیستند یا برای کسانی که دارای موهایی با ضخامت زیاد هستند مناسب است.

مزایا

سری قابل انعطاف
قابلیت اصلاح مو با ضخامت زیاد
دسترسی به تمامی نقاط صورت
صدای کمتر نسبت به مدل فویلی

معایب

برای پوست های حساس مناسب نیست
وزن زیاد نست به مدل فویلی
ماشین ریش تراش فویلی

ماشین های ریش تراش فویلی از تیغه های نوسانی در پشت ورقه‌های فلزی سوراخ مانند استفاده می‌کنند. قسمت فویلی، مو را بلند کرده و آن را به سمت تیغ هدایت می‌کند تا یک اصلاح تمیز حاصل شود. ماشین‌های اصلاح فویلی معمولا با سه یا چهار تیغه فروخته می‌شوند. وجود تیغه‌های متعدد به مصرف کننده این اجازه را می‌دهد که یک اصلاح تمیز و سریع داشته باشد. برخی از ریش تراش‌های فویلی شامل یک سر فنری انعطاف پذیر هستند تا در زمان های مختلف فشار متناسب ایجاد شود. این نوع از ریش تراش یک اصلاح تمیز را ارائه می‌کند، اما اغلب دارای موتور با صدای بلند است و برای کوتاه کردن موهای بلند مشکل دارد.

مزایا

وجود تیغه‌های متعدد
وزن سبک دستگاه

معایب

صدای زیاد موتور دستگاه
برای اصلاح موهای بلند مناسب نیست

هنگام خرید ریش تراش باید به چه ویژگی هایی توجه کرد

میزان کوتاهی مو: بعضی از ماشین‌های ریش تراش فقط حالت خط انداختن به ریش را دارند؛ به این معنی که لازم است از ابزار دیگری برای تکمیل نظافت استفاده شود. ممکن است شما مجبور باشید هزینه بیشتری را برای خرید ریش‌تراش پرداخت کنید ولی همین ریش‌تراش باعث صرفه جویی در زمان خواهد شد، چون دیگر مجبور نخواهید بود که روند را متوقف کرده و منتظر بمانید تا از یک ابزار جداگانه‌ برای تکمیل کار استفاده کنید تا کار روزانه خود را به پایان برسانید.

قابلیت استفاده با سیم: ممکن است در زمان استفاده از ماشین ریش تراش شارژ دستگاه شما به اتمام رسیده و اصلاح شما نیمه کاره باقی بماند بنابرین قابلیت استفاده از دستگاه با سیم یکی از ویژگی های مهم ریش تراش ها به حساب می‌آید.

شانه‌های مو: اگر مایل هستید که موهای صورت شما حفظ شود اما مایل هستید به شکل خاصی ریش‌ خود را مرتب یا کوتاه کنید به دنبال دستگاهی باشید که از قرارگیری شانه‌ با درجه‌های مختلف پشتیبانی کرده یا بصورت داخلی از این قابلیت برخوردار باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار