شرفشاهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مسئولان در زمینه تثبیت قیمت کاغذ بی‌توجه هستند

انتظار می‌رفت مسئولان بتوانند قیمت کاغذ را در حد ثابتی نگه دارند؛ به نظر می رسد آن ها در این زمینه کم توان هستند.

کامران شرفشاهی، مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آنکه هرگونه تغییر قیمت در خرید کاغذ و محصولات مرتبط با چاپ بر کار ناشران بی تاثیر نیست، گفت: در واقع با توجه به خسارت‌ها و صدمه‌های فراوانی که در چند سال اخیر نشر ما متحمل شد، انتظار می رفت مسئولان بتوانند قیمت کاغذ را در حد ثابتی نگه دارند. به نظر می‌رسد آن‌ها در این زمینه کم توان هستند.
 
وی افزود: در حال حاضر چاپ کتاب وضعیت بسیار غم انگیز و بی‌سابقه‌ای پیدا کرده  و در موارد متعددی تیراژ کتاب به کمتر از 50 نسخه نیز رسیده است. ناشران ترجیح می‌دهند با تیراژ بسیار پایین و دیجیتال چاپ کنند و تنها برای سفارش‌های بزرگ اقدام به چاپ کتاب به صورت افست می‌کنند. نوسان‌ها و افت و خیزهایی که در قیمت کاغذ وجود داشته به وجود  مافیا در این زمینه بازمی‌گردد. این مسئله سبب سردرگمی ناشران در زمینه قیمت کتاب شده است.

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر با اشاره به تفاوت بسیار چشمگیر و محسوس در زمینه قیمت کتاب بیان کرد: سایر کالاها و خدمات نیز رشد نامتعارف و ناموزونی داشته‌اند و ادامه روند کنونی چاپ کشور می‌تواند به کاهش تعداد مخاطب و خارج شدن شمار بیشتری از ناشران از گردونه رقابت، شود.



انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار