سمنان؛

تشکیل شرکت شهرک های کشاورزی درسمنان

استاندار سمنان گفت: تشکیل شرکت شهرک‌های کشاورزی زمینه‌ساز توسعه بخش کشاورزی استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، استاندار سمنان گفت: تشکیل شرکت شهرک‌های کشاورزی زمینه‌ساز توسعه بخش کشاورزی استان است.
محمدرضا خباز با اشاره به اینکه نیاز است تا اقدامات، به‌صورت کارشناسانه و با انجام مطالعه جامع انجام شود افزود: باید مطالعه جامع و کاملی درباره تشکیل شرکت شهرک‌های کشاورزی در استان سمنان انجام شود.
وی بابیان اینکه امروز نیاز داریم تا شهرک‌های مدرن کشاورزی در استان سمنان به‌سرعت ایجاد شود گفت: باید با انجام مطالعه کافی نسبت به جانمایی این شهرک‌ها اقدام کنیم.
خباز تصریح کرد: بر این اساس جهاد کشاورزی استان سمنان باید تفاهم‌نامه تشکیل شرکت شهرک‌های کشاورزی را بعد از تائید و بررسی کارشناسی تنظیم کند.
استاندار سمنان در این نشست بر ضرورت تغییر الگوی کشت در استان سمنان تأکید کرد و گفت: باوجود کمبود منابع در استان سمنان تغییر الگوی کشت در این استان ضروری است.
خباز با اشاره به کمبود منابع آبی در استان افزود: باید الگوی کشت در استان سمنان از محصولات با آب بری بالا تغییر و به محصولات کم آب بر تغییر یابد.
وی با اشاره به‌ضرورت مدیریت صحیح و بهینه آب در بخش کشاورزی گفت: ضرورت دارد کشت‌های غرق آبی استان سمنان به کشت‌های نوین تبدیل شود.
استاندار سمنان تصریح کرد: با تغییر الگوی کشت می‌توانیم شاهد مصرف درست و بهینه از منابع آبی موجود بوده و در بخش کشاورزی نیز صرفه‌جویی بیشتری صورت گیرد.
محمدرضا خباز خواستار توجه بیشتر به کشت‌های گلخانه‌ای شد و افزود: کشت گلخانه‌ای در سطح استان سمنان باید توسعه یابد.
انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.