سمنان;

انعقاد تفاهمنامه بین گمرک سمنان و اداره کل استاندارد

مدیرکل گمرک استان گفت : با انعقاد این تفاهمنامه تمامی آزمایشات و تاییدیه‌های لازم برای کالاهای صادراتی در آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد در استان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی سعدالدین با بیان اینکه اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی این استان حدود 30 آزمایشگاه همکار دارد، افزود: صادرکنندگان قبل از اخذ مجوز برخی کالاهای صادراتی به این آزمایشگاه‌ها معرفی می‌شوند تا مراحل قانونی صدور کالاها را طی کنند.
وی از کاهش هزینه‌های صادراتی به عنوان یکی از مزایای این تفاهمنامه نام برد و اضافه کرد: تاکنون برخی صادرکنندگان سمنانی ناچار بودند که برای اخذ مجوزهای لازم برخی کالاهای صادراتی خود را به خارج از استان ارسال کنند و همین هزینه‌های بیشتری به آنها تحمیل می‌کرد.
سعدالدین، افزایش در سرعت صادرات را از دیگر مزایای این همکاری مشترک برشمرد و گفت: انجام برخی آزمایش‌ها در دیگر استان‌ها سبب می‌شد که فرآیند صدور برخی کالاهای خاص طولانی تر شود و این با سیاست‌های گمرک همخوانی نداشت.
وی از افزایش سرعت در صادرات کالاهای ایرانی به عنوان یک تحول اساسی یاد کرد و افزود: گمرک کشور در یک سال گذشته با راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی انقلابی در صادرات و واردات کشور ایجاد کرده و صادرکنندگان بدون حضور فیزیکی و صرف وقت زیاد می توانند کالاهای خود را به اقصی نقاط جهان صادر کنند.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار