سمنان؛

ثبت سفارش واردات کالا در استان سمنان ۹۸ درصد افزایش یافت

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت : در 9 ماهه امسال پنج هزار و 472 فقره ثبت سفارش واردات کالا انجام شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش ۹۸ درصدی ثبت سفارش واردات کالا در این استان در ۹ ماهه امسال خبر داد.
 حمیدرضا مداح افزود: در 9 ماهه امسال پنج هزار و 472 فقره ثبت سفارش واردات کالا انجام شده است.
وی اضافه کرد: ارزش دلاری این میزان ثبت سفارش به بیش از 474 میلیون دلار رسیده است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: بر این اساس ثبت سفارش واردات در استان سمنان در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، از نظر تعداد 27 درصد و از نظر ارزش 98 درصد افزایش داشته است.
مداح اضافه کرد: در 10 ماهه امسال حدود 19.4 هزار تن کالا به ارزش 36.5 میلیون دلار کالا به استان وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از نظر وزنی 22 درصد و از نظر ارزش 2 درصد کاهش داشته است.
وی خاطر نشان کرد: کشورهای آلمان، ترکیه، ازبکستان، چین، انگلستان، ایتالیا، کره، هلند و... مهمترین کشورهای مبدأ واردات استان سمنان در این مدت هستند.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه ارزش هرتن واردات استان در این مدت 1881 دلار بوده است افزود: ماشین آلات خط تولید و اجزا و قطعات آنها، مواد اولیه کارخانه‌ها مانند قطعات انباره‌های برقی، پنبه شانه نزده حلاجی نشده، قطعات منفصله برای تولید اتوبوس و مینی بوس، فیلترهای تصفیه دود اگزوز خودرو، الیاف سنتتیک، ماشین آلات و دستگاه‌ها برای قنادی، تنورهای شیرینی پزی، سیل ویال پنی سیلین، مفتول فولادی، نوار فلزی و مواردی از این دست از عمده ترین محصولات وارده به استان در این مدت بوده است.
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار