درخواست کارشناسان سازمان ملل برای آزادی فوری فعال حقوق بشر کشمیری

گروهی از کارشناسان سازمان ملل متحد از هند درخواست کردند "خرم پرویز" را هرچه سریع‌تر آزاد کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت "ایندین اکسپرس"، گروهی از کارشناسان سازمان ملل متحد از هند درخواست کرده اند "خرم پرویز" – فعال حقوق بشر – که تحت "قانون امنیت عمومی" دستگیر شده است را هرچه سریع‌تر آزاد کنند. قانون امنیت عمومی به مقامات هند اجازه می‌دهد متهم را بدون برگزاری دادگاه و محاکمه قضایی، تا شش ماه محبوس کنند.


خرم پرویز روز 16 سپتامبر (26 شهریور) در شهر سرینگر کشمیر دستگیر شد. یک روز پیش از آن، وی برای شرکت در سی و سومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، قصد سفر به ژنو سوئیس را داشت. اما در فرودگاه، برای وی اجازه پرواز صادر نشد.


یکی از کارشناسان سازمان ملل در این‌باره گفت: "خرم پرویز یکی از حامیان حقوق بشر بی‌باک و معروف است که با شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز همکاری‌های مثبت و طولانی داشته است. دستگیری وی به خصوص یک روز پیش از شرکت در شورای حقوق بشر سازمان ملل، نشان از اقدامات دولت هند برای جلوگیری از فعالیت‌های انسان‌دوستانه مشروع وی دارد."


اعضای گروه همچنین اظهار کردند پیش از این نگرانی‌هایشان را به دهلی نو اعلام کرده بودند اما از اتهامات وارد بر خرم پرویز اطلاع کاملی ندارند. تاکنون نیز اطلاعات رسمی درباره دستگیری وی منتشر نشده است. با این‌حال، به نظر می‌رسد اتهام وی اقدامات ضد میهنی و بر هم زدن نظم عمومی باشد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار