حامیان کشمیر در استرالیا تظاهرات می‌کنند

گروه‌های حمایت از حقوق بشر در استرالیا یکشنبه آینده در اعتراض به اوضاع اسفناک مردم کشمیر تظاهرات می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری نیوزلند "استاف"؛ اعضای یک کمپین حمایت حقوق بشر در پالمرسون استرالیا قصد دارند با برپایی تظاهرات خواستار رسیدگی نهادهای بین‌المللی به اوضاع تاسف‌بار مردم کشمیر شوند.

یکی از اعضای این کمپین اظهار داشت: کشمیر به بزرگترین زندان جهان تبدیل شده است. مردم از اینکه در خیابان‌ها تردد کنند وحشت دارند، آنها می‌ترسند مورد خشونت قرار گرفته، کتک بخورند، مورد اصابت گلوله قرار بگیرند و یا ربوده شوند.

تظاهرات برای روز یکشنبه برنامه‌ریزی شده است و قرار است به احترام کسانیکه در 3 ماه درگیری نظامی کشمیر جان خود را از دست داده‌اند، لباس مشکی پوشیده شود. برای کسانیکه لباس مشکی در اختیار ندارند، بازوبند مشکی تهیه شده است.

مقامات هند حدود 700 هزار نیروی ارتشی را به کشمیر اعزام کرده است و خانواده‌های این منطقه تحت شدیدترین محاصره نظامی هستند.

هندوستان تایمز در خبری نوشت بیش از 7 هزار نفر در جریان تظاهرات کشمیر بازداشت شده‌اند؛ هرچند تاکنون 5 هزار و 500 نفر از آنها آزاد شده‌اند. در این میان بیش از 15 هزار نفر در کشمیر مجروح شدند. نیروهای امنیتی هند برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از گلوله‌های استفاده می‌کنند که مدتهاست حتی برای استفاده علیه حیوانات نیز ممنوع شده،همین موضوع آمار مجروحان کشمیری را افزایش داده است. گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد 150 نفر بر اثر اصابت این نوع گلوله‌ها با چشمانشان، نابینا شده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار