تظاهرات جدید ضد‌ هندی، در پی کشته‌شدن نوجوان کشمیری

دست‌کم 30 نفر در درگیری میان شرکت‌کنندگان در مراسم خاکسپاری نوجوان کشمیری و پلیس هند، زخمی شدند.

تظاهرات جدید علیه هند، در پی کشته شدن نوجوان کشمیریبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، مراسم خاکسپاری نوجوان کشمیری به صحنه اعتراض علیه سیاست‌های دهلی نو تبدیل شد. در این مراسم که روز شنبه و در کشمیر تحت‌ کنترل هند برگزار شد، نیروهای پلیس و شبه‌نظامیان هندی تلاش کردند با استفاده از تفنگ‌های ساچمه‌ای و گاز اشک‌آور، صدای اعتراض جمعیت عزادار را خاموش کنند. این اقدام نیروهای ارتش هند به زخمی شدن دست‌کم 30 نفر انجامید.  

طبق اظهارات شاهدان، صدها جوان شرکت‌کننده در مراسم، تلاش کردند با پرتاب سنگ نیروهای هندی را متوقف کنند تا گروه دیگری از جمعیت بتوانند خاکسپاری را انجام دهند. 

خانواده نوجوان کمشیری می‌گویند وی زیر شکنجه نیروهای هندی در «سرینگر،» مهم‌ترین شهر منطقه کشمیر تحت کنترل هند، جان سپرده است. 

نیروهای دولتی هند علی‌رغم هشدار گروه‌های حقوق‌بشر همچنان از تفنگ‌های ساچمه‌ای برای متوقف کردن تظاهرکنندگان کشمیری استفاده می‌کنند. این نوع تفنگ‌ها تاکنون، جان 6 نفر را گرفته و صدها نفر را به شدت مصدوم کرده است. همچنین بسیاری از معترضان تاکنون بینایی خود را بدین طریق از دست داده‌اند. 

ناآرامی‌های اخیر در منطقه مورد مناقشه کشمیر ماه ژوئیه سال جاری و پس از آن بوجود آمد که یکی از رهبران شاخص مخالف هند بدست نظامیان این کشور کشته شد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار