رهبران اتحادیه اروپا درباره تحریم روسیه اختلاف نظر دارند

با وجود انتقاد شدید سران اتحادیه اروپا از روسیه در مورد اقدامات این کشور در سوریه، آنها درباره تحریم مسکو اختلاف نظر دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از بروکسل محل برپایی نشست سران 28 کشور عضو اتحادیه اروپا نوشت: رهبران اتحادیه روز پنجشنبه به شدت از روسیه به دلیل حمایت از حکومت سوریه انتقاد کردند و مسکو را به ارتکاب جنایت در شهر تحت محاصره حلب متهم کردند.

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس در بدو ورود به این نشست به خبرنگاران گفت: مهم است که با همکاری یکدیگر به فشار بر روسیه برای توقف جنایاتش ادامه دهیم.

«تاوی رویواس» نخست وزیر استونی نیز رویکردی سختگیرانه علیه مسکو اتخاذ و ازاین کشور به دلیل حمایت از «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه انتقاد کرد.

اتحادیه اروپا تاکنون تحریم هایی را علیه مقام های روسیه اعمال کرده است اما توافقی درباره تمدید این تحریم ها میان اعضای 28 کشور عضو این اتحادیه وجود ندارد.

آشوشیتدپرس در بخش دیگری از این گزارش آورده است: رهبران اتحادیه اروپا قرار است در نشست بروکسل درباره روابط شان با روسیه مذاکره کنند. آنها امیدوار بودند بدون سنگین کردن موضوع تحریم ها در مذاکرات در این زمینه گفت وگو کنند.

همزمان با گردهم آمدن سران اتحادیه اروپا، انگلیس نیز ناوجنگی خود را برای نظارت بر عملیات یک گروه ناو هواپیمابر روسیه اعزام کرده است.

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در این نشست گفت: امیدوارم که ما و شورای اروپا به صراحت اعلام کنیم که آنچه در حلب با حمایت روسیه اتفاق می افتد کاملا غیرانسانی است. بنابراین لازم است درباره دسترسی هر چه سریع تر به آتش بس پایدار و مهم تر از آن انتقال کمک های انسان دوستانه به مردم همکاری کنیم.

«دونالد توسک» رئیس شورای اروپا که ریاست نشست سران اروپا را نیز برعهده دارد، گفت اتحادیه اروپا باید همه گزینه ها از جمله تحریم ها را حفظ کند.

«استفان لوفون» نخست وزیر سوئد نیز اظهار داشت: «ما احتمالا شاهد جرائم جنگی بوده ایم که باید با آن مقابله شود.

وی درباره موضوع تحریم ها گفت، «فکر نمی کنم اکنون اتحادی در این زمینه وجود داشته باشد اما تحریم ها باید روی میز باشد و این گزینه ای برای آینده است.»

«مارک روته» نخست وزیر هلند نیز گفت: مهم است فشار تحریم ها بر روسیه بر سر اوکراین به ویژه بر سر الحاق کریمه را حفظ کنیم.

این مقام هلندی افزود: روسیه بر خلاف همه مقررات بین المللی هنوز هم در کریمه و شرق اوکراین حضور دارد و همچنان عامل بی ثباتی در این منطقه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار