زنجان؛

آشنایی با عاشورا از راه کارهای فهم بهتر زندگی است

اما جمعه ابهر گفت:آشنایی با عاشورا از راه کار های فهم بهتر زندگی انسان ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛حجت الاسلام رحیمی در خطبه های نماز جمعه ابهر با اشاره به واقعه عاشورا افزود:آشنایی با عاشورا و فرهنگ و عاشورایی از راه کار های فهم بهتر زندگی است و عاشورا به زندگی انسان ها عمق می بخشد و فرهنگ عاشورایی پیام های مهمی را برای انسان ها دارد .

وی با بیان اینکه امام حسین (ع)زندگی را به درستی برای انسان ها معنا کرده است اضافه کرد: در عاشورا تمام انگیزه‌های امام، عرش بود و حرکت امام نشان می دهد که مرگ آغاز ابدیت و یک زندگی دیگر است.

رحیمی به هفته ملی سلامت زن اشاره کرده و بیان کرد: سلامت زنان نیز از منظر اسلام، دارای دو بعد جسمی و روحی است گه قرآن کریم سلامت جسم و روح زن را در گرو حجاب و حیای او دانسته و می‌فرماید:« ای پیامبر! به زنان و دختران خود و به زنان مؤمنان بگو، که پوشش‌های خود را بر خویش فروتر گیرند، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند، نزدیک‌تر است».

امام جمعه ابهر موضوع خاص جامعه امروزی را سلامت زنان و بحث فرزندآوری و زایمان عنوان کرد و گفت: پیش و پس از انقلاب با شعارهایی ضد دینی مانند«زندگی‌ خوشتر، فرزند کمتر»مورد هجمه دشمن بوده و هست تا سبب کاهش جمعیت مسلمانان شود ولی باید متوجه بود که بی‌شک، سلامت‌ بدن‌ و روان‌ زنان، در بارداری و زایمان و‌ فرزندآوری و شیردهی است‌، که این نظریه از سوی پزشکان واقع‌بین و متعهد هم تأیید شده است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: خطبه ها ، نماز جمعه ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.