زنجان؛

واقعه عاشورا هرگز فراموش نمی شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: واقعه عاشورا کلاسی همیشه جاوید برای زندگی با عظمت بشری است که هرگز فراموش نمی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان،افزود: واقعه عاشورا کلاسی همیشه جاوید برای زندگی با عظمت بشری است و از همان روز واقعه تا به امروز انسان‌های خاکی را افلاکی کرده و نمود این مسئله را می‌توان در دوران دفاع‌مقدس دید.

وی با اشاره به عملکرد سازمان ملل در برخورد با مسائل و منازعات جهانی و منطقه ای ، عنوان کرد: سازمان ملل در طی دوران فعالیت خود به عنوان یک سازمان جهانی همواره در برخورد با مسائل و منازعات جهانی با تبعیض و جانبدارانه عمل کرده است.

خطیب جمعه زنجان بهره مندی برخی کشورها از حق وتو را یادآور شد و ادامه داد: یکی از نقایص سازمان ملل این است که چند مملکت در آن حق وتو دارند و این یعنی قانون جنگل که ننگ بزرگی به شمار می‌رود.

خاتمی با بیان اینکه امروز جامعه جهانی درگیر چالش های بزرگی است، گفت: برخورداری آمریکا از حق وتو همواره باعث شده این کشور در خصوص جنایات کشورهای مرتجع از حق وتو استفاده کند و همین باعث می‌شود که آمریکا به بهانه حقوق بشر، دخالت‌های بی‌ربط داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه سازمان ملل متحد امروزه به عنوان ابزاری در دست امریکا تبدیل شده است، افزود: اطاعت از ابرقدرت ها به ویژه آمریکا و اجرای دستورهای آن تنها کاری است که مسئولان سازمان ملل متحد به آن عمل می کنند.

خاتمی با بیان اینکه از بین بردن اسلام هدف اصلی دشمن دفن اسلام است، اظهار داشت: اراده خدا در روز عاشورا این بود که نور حق در جهان عالم‌گیر شود به عبارتی حیات طیبه فرهنگ عاشورا راه خود را پیدا کرده و هیچ چیزی نمی‌تواند مانع‌اش شود.

وی با بیان اینکه در دین اسلام، شهادت هدف نیست و وسیله است، گفت: در واقع هدف، مسئله بزرگ‌تر و بالاتری است که شهادت به خاطر آن شکل می‌گیرد و آن حفظ اسلام است.

خطیب جمعه زنجان خاطر نشان کرد:اگر زمینه حفظ اسلام با تبلیغ فراهم شد که هیچ، وگرنه باید با فدای جان و مال و در آخر با خون آن را حفظ کرد. همان‌طورکه سیدالشهدا (ع) این راه را انتخاب کردند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: نماز جمعه ، خطبه ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.