پخش آگهی از تلویزیون آمریکا در حمایت از تمدید قانون تحریم ایران

یک تشکل سیاسی آمریکایی با پخش یک آگهی تلویزیونی خواستار حمایت از تمدید تحریمها علیه ایران شد.

به نقل از واشینگتن فری بیکن، یک تشکل سیاسی آمریکایی به نام "کمیته 45" با پخش یک آگهی تلویزیونی خواستار تمدید قانون تحریم ایران از سوی کنگره شد.

در حالی که منطقه خاورمیانه درگیر ناآرامی‌های گسترده‌ای است که علت اصلی آنها مداخله نظامی آمریکا در منطقه یا حمایت آن از گروه‌های تروریستی است، در این آگهی تلویزیونی، ایران به عنوان برهم‌زننده امنیت منطقه و مسئول کشته شدن نظامیان آمریکایی در عراق و افغانستان معرفی شده است.

در بخشی از این آگهی تلویزیونی، راوی می‌گوید: "دولت اوباما با معامله هسته‌ای خود با ایران، میلیاردها دلار پول در اختیار این کشور قرار داد و بدتر از همه آنکه قانون تحریم ایران نیز در شرف انقضاست." 

راوی در ادامه با بیان اینکه "ما نباید اجازه دهیم تحریم‌های ایران پایان یابد"، از بینندگان تلویزیونی می‌خواهد ضمن اعلام حمایت از تمدید قانون تحریم ایران در کنگره، در روزهای پایانی ریاست جمهوری اوباما به او یادآوری کنند که برای جبران اشتباه هیچگاه دیر نیست. 

به گزارش رویترز، لایحه پیشنهادی «کلی آیوت» - سناتور جمهوری‌خواه ایالت نیو همپشایر – خواستار تمدید قانون تحریم ایران تا سال 2031 و در نظر گرفتن تحریم‌های جدیدی علیه برنامه موشکی بالستیک ایران است.

دوره 10 ساله قانون تحریم ایران که دربرگیرنده تحریمهایی در زمینه تجارت، روابط بانکی، انرژی و دفاعی علیه برنامه هسته‌ای این کشور است، روز 31 دسامبر پایان می‌یابد. در حال حاضر، هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه خواهان تمدید این قانون هستند؛ اما در خصوص مدت زمان تمدید، دامنه تحریم‌ها و همچنین لحن به کار گرفته شده در آن با یکدیگر اختلاف نظر دارند. 

«بن کاردین» عضو دموکرات مجلس سنا ماه گذشته پیش‌بینی کرد اعضای کنگره تا پیش از پایان سال جاری نسبت به تمدید قانون تحریم ایران اقدام خواهند کرد؛ اما در عین حال، از احتمال تشدید اختلافات میان نمایندگان دو حزب بر سر این مسئله در آستانه واگذاری قدرت به رئیس جمهور جدید خبر داد. 

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار