کرمانشاه؛

هشدار به خانواده ها درخصوص مصرف فست فود

یک کارشناس تغذیه با بیان اینکه نوجوانان و جوانان بیشترین مشتریان فست‌فودها هستند، در مورد مصرف زیاد این نوع از غذاها هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ علی‌اشرف رشیدی گفت: تغییرات اجتماعی که در خیلی از جوامع اتفاق افتاده، نوع غذا و خوراک جوامع مختلف را هم دستخوش تغییراتی کرده است.

وی در مورد مصرف زیاد فست فودها هشدار داد و افزود: فست فودها حاوی ریزمغذی‌ها و مواد غذایی لازم برای بدن نیستند و توصیه می‌شود خانواده‌ها از گنجاندن فست‌فودها در برنامه غذایی خود به میزان زیاد خودداری کنند.

رشیدی گفت: فست فودها انرژی بالا و چربی زیادی دارند و چون چربی موجود در آنها عمدتا از نوع چربی‌های جامد و اشباع است و حاوی نمک فراوان هم هستند، می‌توانند زمینه ساز ابتلا به فشار خون، چربی خون، بیماریهای قلبی و عروقی و چاقی در افراد باشند.

رشیدی با بیان اینکه در استفاده از فست‌فودها احتمال افزایش دریافت چربی و افزایش شیوع بیماری‌های غیرواگیر مثل دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی خیلی زیاد است، گفت: افراد باید نسبت به عادات غذایی خود دقت بیشتری داشته باشند.

فودها خودداری کنند و سعی کنند غذاهای سنتی را بیشتر در برنامه غذایی خود بگنجانند.

وی همچنین از خانواده‌ها خواست تا برای تهیه غذاهای سنتی وقت بگذارند و در تهیه غذاهای سنتی ذوق و سلیقه به خرج بدهند و افزود: به عنوان مثال نوجوانان و جوانان امروزی دیگری عدسی و آبگوشت را نمی‌پسندند، اما می توان با ذوق و سلیقه به خرج دادن و خوش رنگ و لعاب کردن این نوع از غذاها، آنها را جذب این نوع از غذاها کرد.

رشیدی همچنین آب پز کردن و بخارپز کردن را بهترین شیوه طبخ مواد غذایی دانست و افزود: بهتر است افراد بیشترین حجم غذای خود را به این دو شکل تهیه کنند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار