ادامه قانون شکنی در ورزش؛

تداوم ریاستی بی قانون / مردی با دو صندلی بدون حکم

باوجودیکه انتخابات فدراسیون تیراندازی باکمان طبق قانون باید 2 مهرماه برگزار می شد، اما هنوز زمانی برای برگزاری آن مشخص نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زمان قانونی  فدراسیون تیراندازی باکمان برای برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون در 2 مهرماه به پایان رسیده است و مجمع انتخاباتی فدراسیون باید در زمان مقرر برگزار می شد. این در حالی است که  8کاندیدا برای شرکت درانتخابات ثبت نام کردند اما وزارت ورزش با اینکه زمان زیادی از نام نویسی این افراد گذشته هنوز تایید صلاحیت آنها را اعلام نکرده است.

این تاخیردر زمانی بوجود آمد که وزیر ورزش از سمتش استعفا داده است و مشخص نیست که تایید صلاحیت کاندیدای موردنظر چه زمانی صورت می گیرد.

موضوع دیگر در رابطه با انتخابات فدراسیون تیرو کمان این است که طبق قانون پس از پایان مهلت قانونی رئیس فدراسیون، وزارت ورزش باید یک سرپرست برای ادامه کار تا زمان برگزاری انتخابات مشخص می کرد اما با وجود گذشت یک ماه از زمان قانونی، این فدراسیون همچنان با ریاست قبلی اداره می شود.

اکنون با توجه به تغییرات در راس وزارت ورزش انتخابات این فدراسیون همچنان نامشخص است و انتخاب سرپرست نیز در هاله ای از ابهام وجود دارد.

در کنار این اتفاقات موضوع دیگری که باعث ایجاد حواشی بسیار برای این فدراسیون شده است موضع دوشغله بودن محمد علی شجاعی رئیس فدراسیون تیروکمان است که با وجود استعفا از خزانه داری کمیته ملی المپیک همچنان فعالیت های مربوط به این نهاد را انجام می دهد که کاری غیر قانونی است و کمیته ملی المپیک با وجود استعفا رسمی شجاعی و قبول استعفایش از سوی کمیته اجرایی هنوز با گذشت چندین ماه خزانه دار را مشخص نکرده است. این در حالی است که این نهاد یکی از ارکان مهم برای ورزش و فدراسیون های ورزشی کشور محسوب می شود.

بروز این اتفاقات در فدراسیون های ورزشی کشور نمونه ای از بی برنامه گی های وزارت ورزش است و این اتفاقات در زمانی رخ می دهد که کمیته بین المللی المپیک خواستار اساسنامه فدراسیون های ایران شده است و ایجاد چنین حواشی بیش از هر چیز به ضرر ورزش کشور است، بخصوص برای رشته هایی که سابقه حضوردر المپیک را دارند و می توانند افتخار آفرین باشند.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار