مدارس آغازگر ورزش قهرمانی هستند

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین گفت: باید ورزش قهرمانی را از مدارس سراسر کشور آغاز کنیم .

مجید بذرافشان به مناسبت هفته تربیت بدنی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی از مهمترین نیازهای امروز جامعه، ترویج فرهنگ ورزش عمومی با هدف تامین سلامت عمومی جامعه است.

وی با بیان اینکه ورزش قهرمانی در جامعه باید از سنین پائین و مدارس در بین افراد نهادینه شود گفت: این در حالی است که مدارس از داشتن امکانات و تجهیزات ورزشی بی بهره اند.

بذرافشان با بیان اینکه بسیاری از ورزشکاران و قهرمانان، ورزش خود را از مدارس آغاز کرده اند، از نبود معلم تخصصی ورزش در برخی مدارس این شهرستان انتقاد کرد.

وی گفت: باید توجه داشت که جامعه در کنار پیشرفت در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، به توسعه ورزش به عنوان اولویت تامین سلامت عمومی افراد نیاز دارد.

وی اظهار کرد: باوجود اینکه همه بر نقش مهم و تاثیرگذار آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ ورزش عمومی اذعان دارند اما شاهد آن هستیم که سیاستگذاری مناسبی در این زمینه در مجموعه آموزش و پرورش انجام نشده و به ساعت های ورزش مدارس نگاه تخصصی نمی شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین افزود: اگر در مدارس از معلمان و دبیران متخصص در حوزه ورزش استفاده شود، ورزش در ابعاد مختلف همگانی و قهرمانی رشد قابل توجهی پیدا می کند.

وی با اشاره به وضعیت ورزشکاران قهرمان در این شهرستان گفت: هم اکنون 75 هیات ورزشی در دو بخش برادران و خواهران در شهرستان ورامین فعال بوده و افتخار آفرینی می کنند.

بذر افشان افزود: ورزشکاران 50 هیات ورزشی شهرستان ورامین نیز تاکنون در میادین کشوری و بین المللی به مقام های قهرمانی دست یافته اند.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری با رویکرد مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و فرماندار جدید ورامین، اعتبارات قابل قبولی به ورزش شهرستان اختصاص یافته و ساخت سه سالن ورزشی چند منظوره در مناطق مختلف ورامین با پیشرفت 70 درصدی در دست اقدام است.

وی یکی از محدودیت های ورزش شهرستان را در حوزه ورزش روستایی عنوان کرد و افزود: سرانه ورزشی مناطق روستایی ورامین صفر است.

بذرافشان تصریح کرد: برخی از مناطق روستایی شهرستان ورامین بیش از 15 هزار نفر جمعیت دارند، مناطقی که حتی از داشتن یک زمین ورزشی نیز بی بهره اند و بسیاری از استعدادهای ورزشی در آن هرز می رود.

شهرستان ورامین یکی از شهرستان های استان تهران به مرکزیت شهر ورامین است که در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر استان تهران واقع شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار