کرمانشاه؛

برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در کرمانشاه

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در استان را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کیومرث رشیدی گفت: اصلی ترین هدف پدافندغیرعامل تامین و تحقق سلامت و امنیت جامعه است.

وی ادامه داد: برای اینکه این امر محقق شود (تامین امنیت و سلامت جامعه) پدافندغیرعامل در قالب هرگونه اقدام غیرمسلحانه که قدرت بازدارندگی را افزایش دهد و آسیب پذیری را کاهش دهد، بگونه ای که مردم فعالیت های روزمره شان را ادامه دهند و هیچ خللی در روند کار جامعه اتفاق نیافتد، ورود پیدا می کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه گفت: در چنین شرایطی است که پایداری ملی رخ می دهد و حتی اگر بحرانی ایجاد شود پدافند می تواند بحران ها را مدیریت کند.

وی با تاکید بر اینکه پدافند عامل وابستگی شدیدی به پدافند غیرعامل دارد، افزود: پدافند غیرعامل به دنبال ایجاد مناسباتی است که جامعه وارد کارزار جنگ نشود.

رشیدی خاطرنشان کرد: رویکرد ما در پدافند غیرعامل این است که ابتدا آموزش داده و اطلاع رسانی کرده تا در نهایت به آگاهی بخشی برسیم و این مهم را از این طریق دنبال می کنیم که فرهنگ سلامت در جامعه اپیدمی شود.

وی یادآور شد: به دنبال آنیم که فرهنگ پدافند را در همه عرصه ها در جامعه پایدار کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به شعار هفته پدافند غیرعامل امسال «مصون سای کشور با عمل انقلابی، جهاد کبیر و مقابله با نفوذ دشمن» گفت: در حال حاضر دو قرارگاه زیستی و سایبری داریم که مسئولیت قرارگاه زیستی با دانشگاه علوم پزشکی و مسئولیت قرارگاه سایبری با دفتر فناوری اطلاعات استانداری است. همچنین دو کارگروه مشترک زیستی سایبری شامل کارگروه فرهنگی آموزشی با محوریت آموزش و پرورش و کارگروه سازماندهی و شمارکتهای مردمی با محوریت سپاه پاسداران استان داریم.

رشیدی خاطرنشان کرد: هفته پدافند غیرعامل امسال از دوم آبان شروع شده و تا هشتم آبان ادامه خواهد داشت که در این هفته برنامه های مختلف و متنوعی اجرا خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه گفت: در روز دوم آبان در مدارس استان زنگ پایداری به صدا درخواهد آمد و همایشی فرهنگی با محوریت آموزش و پرورش در ساعت 8 صبح روز دوم آبان در دبیرستان جلال آل احمد کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: سایبری با محوریت دانشگاه رازی در روز سوم آبان ماه در محل همین دانشگاه و همایش زیستی با محوریت جهاد کشاورزی در همین سازمان در روز ششم آبان برگزار خواهد شد.

رشیدی ادامه داد: همایش مبحث 21 از دیگر برنامه های هفته پدافند غیرعامل در استان است که این همایش با محوریت اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار خواهد شد و در آن به بحث در خصوص استحکامات بناها و ساخت و سازها پرداخته می شود.

وی یادآور شد: برگزار همایش کوهپیمایی در روز جمعه و در ادامه حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه از دیگر برنامه های هفته پدافند غیرعامل است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه گفت: همچنین در این هفته سه رزمایش برگزار می شود که شامل دو رزمایش در دو بخش پالایش و پخش نفت و یک رزمایش در شرکت برق می باشد. در رزمایش شرکت برق بیش از 20 نقطه استان دچار قطعی یکباره برق خواهد شد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار