کاظمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

قانون تجارت باید مطابق تکنولوژی روز بازنگری شود

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی مقررات قانون تجارت، باید مطابق با علم و تکنولوژی روز اصلاح شود.

قانون تجارت باید مطابق تکنولوژی روز بازنگری شودمحمد کاظمی، نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: تمامی مقررات قانون تجارت باید مطابق با علم و فناوری روز اصلاح شود، اما با اتمام چندین دوره از مجلس، این قانون هنوز بازنگری نشده است.

وی تصریح کرد: با توجه به توسعه علم، دگرگونی شرایط و روابط اقتصادی، اجتماعی و تجاری، باید تغییرات اساسی در این قانون شکل می گرفت که با وجود گذشت مدت زمان طولانی از تاریخ تصویب اولیه تاکنون، بازنگری انجام نشد.

کاظمی ادامه داد: در قانون تجارت، نارسایی‌های زیادی در زمینه تجارت بازرگانی، الکترونیکی، بورس، بانکداری، بیمه و غیره وجود دارد که عدم همخوانی این قانون با شرایط روز، مشکلات بیشماری را در بخش‌های مختلف به وجود آورده است.

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی گفت: کمیسیون قضایی در حال بررسی و رفع اشکالات این قانون است، که امیدورایم هر چه سریعتر به نتیجه‌گیری نهایی برسیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار