اصفهان؛

زمان ارسال مقالات "کتاب اصفهان"

فراخوان آخرین زمان ارائه اصل مقالات تا 10 آذرماه سال جاری خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،تدوین "کتاب اصفهان" تلاشی بزرگ در راستای شناسایی و شناساندن اصفهان به عموم شهروندان است و مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل در راستای شناسایی و شناساندن اصفهان به تدوین دانشنامه فشرده اصفهان در زمینه تاریخ، جغرافیا، هنر، معماری اقدام کرده است.
یکی از دغدغه هایی که در طول فعالیت مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان وجود داشته ، عدم وجود کتابی جامع، کامل و منسجم به لحاظ حجم و نوع مطالب در خصوص تمام وجوه، ابعاد و ویژگی های تاریخی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، مذهبی و... اصفهان است.

بر این اساس مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان بر آن است تا با مراجعه به تحقیقات، پژوهش ها و دستاوردهای گوناگون از گذشته تا عصر حاضر، چه در قالب کتاب و چه مقاله و ... و با استمداد از محضر استادان، محققان و پژوهشگران علاقه مند به حوزه مطالعات اصفهان شناسی، به تدوین مجموعه واحدی بپردازد که بتواند بهترین اطلاعات را به گونه ای فشرده و در عین حال غنی و کاملاً مستند در اختیار مخاطبان خویش قرار دهد.

در اولین گام جلد اول یک مجموعه چند جلدی با عنوان "اصفهان پیش از اسلام تا پایان دوره آل بویه" شامل اصفهان پیش از اسلام، اصفهان مقارن ظهور اسلام، اصفهان در دوران آغازین خلافت عباسی، اصفهان در دوره آل زیار، اصفهان در حوزه آل بویه و بالاخره اصفهان دوران آل کاکویه تدوین می گردد.

مقالات ارسالی پس از بررسی گروه پژوهشی مرکزاصفهان شناسی و خانه ملل برای درج در کتاب با حفظ امانت در اصل مطالب و ذکر نام مؤلف، مورد استفاده قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.