اصفهان؛

موسسه خانه کتاب ایران، داور جایزه کتاب اصفهان شد

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از همکاری موسسه خانه کتاب ایران برای داوری آثار ارسالی به دبیرخانه بیست و سومین جایزه کتاب اصفهان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام و المسلمین امیر ارزانی با اشاره به جایگاه نشر استان اصفهان در کشور گفت: با توجه به اینکه کتاب‌های چاپ شده در استان اصفهان از نظر کیفیت کتاب‌های قابل قبولی است و در بعضی از حوزه‌ها کتاب‌های اصفهان با تهران رقابت دارندف بنابراین جایگاه بسیار خوبی برای نشر استان وجود دارد بنابراین اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به برگزاری جایزه کتاب در اصفهان بسیار جدی پیگیری شد.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: دبیرخانه بیست و سومین جایزه کتاب اصفهان در خرداد ماه سال جاری فعالیت خود را شروع کرد و پس از چاپ طرح اولیه و تایید آیین نامه‌های مرتبط با آن، اطلاع رسانی به ناشران و مراکز علمی استان صورت گرفت.

وی پیرامون اطلاع رسانی در شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی در تمامی شهرستان‌های استان از طریق ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها انجام می‌شود.

حجت الاسلام امیر ارزانی با اشاره به کتاب‌های رسیده به دبیرخانه بیست و سومین جایزه کتاب اصفهان اظهار کرد: تا کنون بیش از ٢٠٠ عنوان کتاب به دبیرخانه ارسال شده است که بیشتر این آثار در حوزه علوم اجتماعی بوده و به اذعان خود ناشران بهترین کتاب‌های هر ناشر به دبیرخانه ارسال شده است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: با توجه به اهمیت داوری و حساسیت این امر، با مذاکره‌ای که با مدیرعامل موسسه خانه کتاب ایران انجام شد در نظر است امسال داوری کتاب‌ها در بخش محتوا توسط آن موسسه انجام و بخش تولید به یکی از مراکز دانشگاهی استان واگذار شود.

وی با اشاره به شاخص‌های داوری آثار گفت: میزان تاثیر در مخاطب، تازگی و بداعت مطالب، ساختار ویژه، وسعت تتبع، تحلیل و استنتاج، تاثیرگذاری بر گسترش مرزهای دانش، همدلی با ارزش‌های دینی، ملی و انسانی، شیوایی و رعایت قواعد دستوری، اصول ویرایشی، صفحه آرایی، طراحی جلد، قطع، نوع کاغذ، چاپ و صحافی و ویژگی‌های خاص نظیر شهرت و اعتبار علمی نویسنده و ناشر از جمله شاخص‌های داوری آثار در بیست و سومین جایزه کتاب اصفهان است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.