قزوین؛

ساماندهی کسب و کارهای پراکنده

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت : کسب و کارهای پراکنده ساماندهی و الویت بندی می شوند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ رضا صفاری در حاشیه بازدید از کارگاه‌های تولیدی کفش در منطقه دانسفهان افزود :  با هدف کمک به توسعه صنایع کوچک  ، تجمع‌های کسب و کار کوچک و متوسط شناسایی و اولویت‌بندی و توسعه آن‌ها در قالب مدل‌های مناسب انجام می‌شود.

وی مدل توسعه‌ای خوشه‌های صنعتی را  یکی از مدل‌های توسعه‌ای صنایع کوچک دانست و گفت : این شرکت با تأکید بر همکاری افقی، شبکه‌سازی، استفاده از ظرفیت نهادهای پشتیبان سعی در توسعه بنگاه‌های اقتصادی خوشه دارد و در زمینه اشتغال پایدار و توسعه بازار برنامه‌ریزی و اقدام می‌کند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان ، داشتن نیروی متخصص، پایین بودن هزینه تولید و قیمت تمام شده، بازار فروش خوب، تولید محصولات با کیفیت و غیره را از مهم‌ترین مزیت‌های این بنگاه‌ها برشمرد.

صفاری همچنین بر تشکیل تعاونی‌های خرید مواد اولیه که موجب کاهش هزینه‌ها شده، تشکیل برند مشترک، تشکیل کنسرسیوم فروش و زنجیره ارزش و سرمایه‌گذاری که در خلال این زنجیره می‌تواند در افزایش بازار فروش و ارزش افزوده کمک کند ، تاکید کرد.

وی مهم‌ترین مشکلات کارگاه‌های تولیدی را کمبود نقدینگی خرید مواد اولیه، نداشتن برند مناسب و سیستم خرید مواد اولیه و فروش بیان کرد .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.