مشهد؛

اعلام آمادگی دی 8 برای همکاری در مشهد 2017

دبیر کل سازمان توسعه اسلامی دی 8 گفت: آمادگی همکاری برای ایفای سهم خود و مشارکت در سال 2107 برای مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام را داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد موسوی در دیدار با شهردار مشهد افزود: میزبانی شهرداری مشهد از اجلاس جوانان کشورهای اسلامی، نشان دهنده وسعت دید این سازمان بوده است.

وی گفت: اینکه از 40 کشور جهان، مخاطب جذب و به مشهد آورده شده و اجلاس برگزار کنید، کار بزرگی است که شما در این مهم موفق عمل کرده‌اید.

دبیرکل دی 8 با بیان اینکه برگزاری اجلاس جوانان کشورهای اسلامی خیلی موفقیت‌آمیز بوده است، افزود: ما در سازمان توسعه اسلامی، آمادگی داریم تا در جهت برنامه مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام، همکاری داشته و سهم خودمان را داشته باشیم.

موسوی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌دهم یک مرکز همایش‌های بین‌المللی در مشهد از سوی شهرداری احداث شود چون مشهد میزبان برگزاری بسیاری از همایش‌ها بوده و وجود این سالن با گنجایش بالا، تسریع‌کننده امور خواهد بود.

وی از شهردار مشهد مقدس دعوت کرد تا در اجلاس‌های آتی سازمان توسعه اسلامی دی 8 حضور یافته و با شهرداران شهرهای اسلامی دیدار نماید.

شهرداری‌های کلان‌شهرها نقش مهمی در دیپلماسی عمومی دارند

شهردار مشهد هم در این دیدارگفت: تلاش داریم دراجلاس جوانان کشورهای اسلامی برای جوانان کشورهای اسلامی، تصویر حقیقی از جمهوری اسلامی ایران ترسیم کنیم.

سید صولت مرتضوی افزود: هدف استکبار، ایجاد سرزمین سوخته در کشورهای اسلامی می‌باشد که تا حدودی نیز در این مسیر موفق بوده است.

وی با اشاره به مذاکراتی که با وزیر امور خارجه در مورد اجلاس دی 8 داشته است، خاطرنشان کرد: در حوزه دیپلماسی عمومی، شهرداری‌های کلان‌شهرها نقش مهمی دارند که باید دستگاه دیپلماسی بستر را برای آنها فراهم کند.

شهرد ار مشهد افزود: ما در این اجلاس تلاش داریم تا تصویر حقیقی جمهوری اسلامی ایران را برای جوانان کشورهای اسلامی ترسیم کنیم زیرا تاکنون این کار به درستی انجام نشده است.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.