اهواز؛

استفاده از واکسن آنفلونزا برای گروه های در معرض خطر

فوق تخصص ریه مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: پیش از شیوع بیماری آنفلوآنزا، استفاده از واکسن برای گروه‌های در معرض خطر الزامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر حشمت‌اله توکل فوق تخصص ریه مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز اظهار کرد: استفاده از واکسن آنفلوآنزا در شروع فصل پاییز می‌تواند تا حدی از بروز عفونت‌های ناشی از ویروس این بیماری پیشگیری کند؛ با توجه به این‌که مدت زمانی باید سپری شود تا واکسن اثرگذاری لازم را روی بدن داشته باشد بنابراین ضرورت دارد در زمان مناسب اقدام به تزریق واکسن کنید.

وی ادامه داد: از بیماری‌های شایع فصل پاییز عفونت‌های تنفسی و در راس آنها عفونت‌های ویروسی مانند سرماخوردگی است که به شکل تب، درد استخوان، آبریزش بینی، عطسه و گاهی همراه با خلط بروز می‌کند و هر فرد به طور متوسط بین سه تا چهار بار در سال دچار سرماخوردگی می‌شود. بیماری آنفلوآنزا نیز علایمی مشابه سرماخوردگی دارد ولی با آن متفاوت است.

فوق تخصص ریه مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای افراد بالای 65 سال، افراد دچار بیماری زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی، ریوی، کلیوی و یا افرادی که به علتی طحال آنها برداشته شده است و همچنین کودکانی که بیماری زمینه‌ای آسم یا برونشکتازی ریه دارند، الزامی است.

توکل افزود: در این افراد یک عفونت ویروسی می‌تواند بسیار مشکل‌ساز باشد و وضعیت آنها را بدتر کند بنابراین عدم استفاده از واکسن در این فصل آسیب‌پذیری گروه‌های در معرض خطر را افزایش می‌دهد.

وی اظهار کرد: در صورت ابتلا به علایمی مانند سرماخوردگی بهتر است بیمار خوب استراحت کند زیرا آنفلوآنزا یک بیماری واگیردار است و از تماس با افراد باید دوری کرد. همچنین برای بهبودی این بیماری باید مایعات زیادی نوشید و نکات بهداشتی در این زمینه را به خوبی رعایت کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.