مشهد؛

تولید 350هزار تن انگور در خراسان رضوی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از تولید 350 هزار تن محصول انگور در این استان خبر داد.

تولید 350هزار تن انگور در خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد نقیبی گفت: سطح زیر کشت انگور در خراسان رضوی 27 هزار و 400 هکتار می باشد که هفت هزار و 200 هکتار از این سطح به صورت دیم است.
وی حجم تولید امسال انگور را در خراسان رضوی دارای 10 درصد کاهش نسبت به پارسال ذکر و افزود: عمده این کاهش ناشی از بروز عوامل بیماریزا در تاکستانها بوده است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: امسال همچنین 20 هزار تن انگور از این استان صادر شد که مقصد بخش عمده آن روسیه بود.
نقیبی گفت: حدود 60 هزار تن از این محصول هم تبدیل به کشمش می شود و بقیه آن به مصرف تازه خوری می رسد.
وی ارقام اصلی کشمش خراسان رضوی را نیز شامل کشمش سلطانی، طلایی و سبز قلمی عنوان کرد و گفت: هر سه رقم صادراتی و دارای مرغوبیت بالا است اما رقم سلطانی به کشورهای اروپایی به ویژه آلمان به منظور استفاده در فرآوری محصولات لبنی صادر می شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: دو رقم دیگر این محصول علاوه بر صدور به اروپا به کشورهای حاشیه خلیج فارس، افغانستان و پاکستان هم ارسال می شود.
وی گفت: رقم سلطانی امسال به دلیل بروز آفت خسارت دید که تا حدی بر کیفیت و قیمت آن در بازر اثر داشت اما دو رقم سبز قلمی و طلایی شرایط خوبی داشته و نسبت به پارسال شرایط بهتری دارند.
انتهای پیام// م.م

برچسب ها: تولید ، هزار تن ، انگور ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.