همدان؛

حضور 6 استان معین در مانور زلزله و اطفای نشت گاز کلر در همدان

مانور کشوری زلزله و اطفای نشت گاز با حضور 6 استان معین در همدان برگزار شد.

حضور 6 استان معین در مانور زلزله و اطفای نشت گاز کلر در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ در این مراسم که با حضور استان هایی چون کرمانشاه، لرستان، مرکزی، قزوین، زنجان و کردستان برگزار شد، معاون عمرانی استاندار همدان، فرماندار همدان، مدیرکل مدیریت بحران استان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، مدیرعامل شرکت آبفای شهری، مدیرعامل شرکت آبفای روستایی استان همدان در تصفیه‌خانه شهید بهشتی همدان حضور داشتند.

در این مانور نمادین به وقوع زلزله فرضی 6 ریشتری در همدان اشاره شد و عملیات اطفای حریق و جلوگیری از نشت گاز کلر و خارج کردن نیروها از محل نشت گاز همراه با حضور نیروهای آتش‌نشانی برای اطفای آتش‌سوزی  ورخ داد زلزله انجام شد.

همچنین شکستگی لوله آب نیز جز این حادثه نمادین بود که نیروهای آبفا برای تعمیرات اقدام کردند.

نیروهای امداد هلال احمر هم  با برپایی هرچه سریع چادر امداد و نجات اقدام به مداوای مصدومان پرداختند و در این هنگام نیروهای شرکت گاز ،مخابرات و برق هم برای کمک و رفع اختلالات این حادثه حضور یافتند.

دستگاه بسته‌بندی آب نیز در زمان بحران در این مانور فعال بود و آب بسته‌بندی شده را در اختیار شهروندانی که به علت زلزله آب آنها قطع شده بود، قرار داد.

در پایان مانور هم نیروهای هلال احمر ضمن پاکسازی محل توصیه‌های لازم را در اختیار مردم قرار داد.

گفتنی است، در پایان رژه خودروهای امدادی نیز حاضر شدند.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.