تبریز؛

آغاز کشت پاییزه درشهرستان میانه

مدیر جهادکشاورزی شهرستان میانه از شروع کشت پاییزه گندم، جو و کلزا در این شهرستان در سطح 83 هزار و 500 هکتار در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ایرانی‌پور در گردهمایی کشاورزان بخش‌های کندوان، ترکمانچای و حومه و هم‌چنین کاغذکنان شهرستان میانه گفت: در سال جاری شاهد کشت پاییزه گندم دیم در 65 هزار هکتار و گندم آبی و نیمه آبی در 9 هزار هکتار هستیم.

وی از کشت کلزا در 300 هکتار از مزارع شهرستان خبرداده افزود: جو دیم نیز در 7 هزار و 500 هکتار و جو آبی نیز در یک هزار و 700 هکتار از مزارع شهرستان کشت می‌شود.

ایرانی‌پور در خصوص کشت به موقع گندم وجو، استفاده از بذور اصلاح شده، ضدعفونی بذور خودمصرفی با قارچ کش‌های مناسب، تنظیم بذر و کود مصرفی، استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در مزارع و باغات، کشت زعفران و گیاهان دارویی، استفاده از تسهیلات مکانیزاسیون به ارائه توضیحات لازم پرداخت.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان میانه با تاکید بر لزوم همکاری و همراهی کشاورزان در تمامی عرصه‌های سازندگی و محرومیت زدایی گفت: از کشاورزان انتظار می‌رود تا در کلاس‌های آموزشی و ترویجی پهنه بندی روستاها و همکاری با کارشناسان کشاورزی، برای تمامی روستاهای تحت پوشش مراکز و پیگیری مسائل و مشکلات بخش دام و زراعت و باغبانی شرکت کنند.

وی با اشاره به نقش کارشناسان و همیاران کشاورزی در روستاها برای تسریع روند پیگیری امور کشاورزی و همراهی سایر مسئولان ادارات مرتبط با فعالیت‌های کشاورزی، برای اعطای تسهیلات به طرح‌های کشاورزی در قالب بسیج محرومیت زدایی و سازندگی، بر لزوم  آمادگی کشاورزان جهت حضور در عرصه اقتصاد مقاومتی و سازندگی در سطح بخش‌های مربوطه تاکید کرد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار