تبریز؛

موفقیت کاشت آزمایشی طلای سرخ در ارتفاعات تفرجگاه عینالی

کاشت آزمایشی طلای سرخ در ارتفاعات تفرجگاه عینالی تبریز موفقیت آمیز بود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون ابن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز با اعلام  این خبر گفت : پیازهای کاشت شده زعفران در ارتفاعات تفرجگاه عینالی آبانماه امسال  به مرحله گلدهی رسیدند .

وی افزود : کاشت آزمایشی این گیاه  در چندین نقطه از ارتفاعات تفرجگاه عینالی از اواخر مردادماه امسال شروع شده بود .

برزگر جلالی با بیان اینکه ارتفاعات کوهستان عینالی به علت نوع خاک و شرایط آب و هوایی یکی از مناطق مساعد  برای کشت زعفران است خاطرنشان کرد : طبق نظر کارشناسان مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی  آذربایجان شرقی گلدهی زعفران نشان از سازگاری این گیاه با آب و هوای منطقه دارد.

وی ادامه داد: با توسعه کاشت زعفران در تفرجگاه عینالی علاوه بر افزایش درآمد و تأمین قسمتی از هزینه های سازمان، می تواند موجب اشتغال زایی برای تعدادی از جوانان شهرمان باشد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی گفت: باتوجه به امکانات و زیرساخت های فراهم شده از قبیل راه های دسترسی و توسعه شبکه آبیاری، بسترهای لازم برای  سرمایه گذاری بخش خصوصی در تفرجگاه عینالی فراهم شده است .

مسعود برزگر جلالی افزود : سازمان توسعه و عمران عون ابن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز آماده واگذاری زمین و مشارکت با تولیدکنندگان، کارشناسان و فارغ التحصیلان رشته کشاورزی در تولید انبوه این گونه گیاهی است .


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار