وزیر دفاع فرانسه: داعش در موضع دفاعی قرار گرفته است

ژان ایو لودریان اعلام کرد گروه تروریستی داعش در موضع دفاعی قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ژان ایو لودریان وزیر دفاع فرانسه گفت: «نظامیان فرانسوی موجود در پایگاه نظامی القیاره در استان نینوا در عملیات آزاد سازی موصل مشارکت دارند.»

لودریان در نشست خبری مشترک با اشتون کارتر همتای آمریکایی خود در پاریس افزود داعش در موضع دفاعی قرار گرفته است. وی اظهارداشت نبرد موصل با وجود دشواریها، بر اساس برنامه ادامه دارد و بازپس گیری موصل شکست نمادین بزرگی برای داعش است.

لودریان بر ضرورت آمادگی برای آزاد سازی شهر الرقه سوریه بعد از آزاد سازی موصل عراق تاکید کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز خواستار اجرای عملیاتی برای منزوی کردن گروه های مسلح در مقرهایشان در الرقه همزمان با حمله برای آزاد سازی موصل شد.

وزیر دفاع فرانسه تاکید کرد داعش و خلافت آن نه در زمین، نه در فضای مجازی نباید امکان بقا داشته باشد و برای رسیدن به این هدف، ما باید در چارچوب ائتلاف نظامی خود مبارزه با این گروه تروریستی را ادامه دهیم.

ژان-ایو لودریان وزیر دفاع فرانسه در کنفرانسی خبری با حضور کارتر اشتون همتای آمریکایی خود در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره نبرد موصل و مبارزه با گروه تروریستی داعش گفت: تهدید در همین جاست و حتی بعد از آزاد سازی موصل نیز این تهدید وجود خواهد داشت، اما شرایط آن فرق خواهد کرد.

از همین رو همبستگی و همکاری ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش باید بعد از تصرف موصل و رقه نیز ادامه داشته باشد زیرا این به اصطلاح خلافت، یک بُعد سرزمینی و یک بُعد مجازی دارد، این دو همراه هم هستند. زمانی که خلافت سرزمینی وجود نداشته باشد خلافت مجازی وجود خواهد داشت و این خلافت از نظر منابع مشکل ایجاد خواهد کرد.

در نتیجه ما باید همکاری های خود در چارچوب این ائتلاف را تا زمان نابودی بُعد مجازی داعش نیز ادامه دهیم و با کمک همه امکاناتی که در اختیار داریم به خلافت داعش در هر شکلی امکان بقا ندهیم. اما انجام همه این کار قبل از هر چیزی در گرو بازپس گیری سرزمین هایی است که در اختیار این گروه تروریستی است.

وی درباره عناصر خارجی هوادار داعش نیز گفت با وضعی که اکنون در عراق و سوریه به وجود آمده است نه راه فرار از صفوف این گروه تروریستی و نه راه ورود به آن وجود دارد. زیرا سرزمین های بین جرابلس و عزاز اکنون توسط ارتش آزاد سوریه با حمایت ترکیه بسته شده است و به عبارتی مرزی کمتر نفوذ پذیر را برای خروج و ورود عناصر خارجی داعش ایجاد کرده است.

وی با این حال خاطر نشان کرد بیان این سخنان به معنای آن نیست که خطر وقوع عملیات تروریستی توسط همین عناصر خارجی وجود ندارد. این خطر همیشه بوده و خواهد بود اما اراده جمعی اکنون بر این تعلق گرفته است که کل این خلافت داعش چه در بُعد زمینی چه در بُعد مجازی آن از بین برود.

ژان-ایو لودریان در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه لوفیگارو درباره خواست ترکیه در عملیات بازپس گیری موصل و رقه، با این استدلال که این مناطق عمق راهبردی ترکیه هستند، گفت: ترکیه تاکنون چندین بار قربانی عملیات تروریستی داعش بوده است و به نظر ما نیز ترکیه شریک خوبی در این مبارزه و نبرد است اما برای همکاری با ترکیه قبل از هر چیز لازم است که اهداف ما همخوانی داشته باشند.

همانطور که در شکست دادن داعش منافع مشترک داریم و هر کسی با هر چه در توان دارد باید آن را انجام دهد. برای این کار نیز ما باید به گونه ای اقدام کنیم که مجموع اهدافمان همخوانی داشته باشد. به همین منظور، ما در نظر داریم فردا با همتای ترک خود دیدار کنیم.

وزیر دفاع فرانسه درهمین ارتباط افزود ما فردا در گفتگوهایمان اهداف مهمی را که ما برای خود داریم مطرح می کنیم و ترکیه نیز همین کار را انجام خواهد داد. فردا ما همچنین با همتای ترک خود درباره چگونگی اجرای اهداف مشترکی که با ترکیه در مبارزه با داعش داریم رایزنی خواهیم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار