مهاباد؛

ضرورت سهولت دسترسی روستائیان به خدمات سلامت

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت:هدف ما سهولت دسترسی روستائیان به خدمات سلامت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛سامرند مرزنگ مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: در برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع پزشک عمومی و تیم وی مسئولیت کامل سلامت افراد و خانوارهای تحت پوشش خود را به عهده داشته و پس از ارجاع فرد به سطوح تخصصی، مسئولیت پیگیری سرنوشت وی را نیز به عهده دارند بنابراین یکی از مهم‌ترین وظایف پزشک خانواده، ارائه خدمات و مراقبت‌های اولیه بهداشتی است که بدون ارائه این خدمات، نمی‌توان از اصطلاح پزشک خانواده برای ارائه صرف خدمات درمانی استفاده کرد. کلیه خدمات سلامت در برنامه پزشک خانواده به جمعیت تحت پوشش به شکل فعال (Active) ارائه می‌شود.

مرزنگ خاطر نشان ساخت: هدف از راه اندازي مرکز معین روستایی ساماندهي بيشتر نظام ارجاع ، الکترونيکي کردن خدمات و سهولت دسترسي به خدمات بهداشتي درماني براي روستائياني که به هر علت به پزشک خانواده خود دسترسي ندارند اعلام کرد .

وی افزود: برای ارائه خدمات درمانی بیشتر به روستائیان در شهرستان مهاباد مرکز معین بیمه روستایی در مرکز جامعه سلامت شهری و روستایی امیرالمومنین از ساعت 16 لغایت 24 فعال می باشد.

مدیرشبکه بهداشت ودرمان مهاباد گفت: با اجرا و راه اندازی این مرکز مشکلات سیستم ارجاع بیماران و تایید پزشک خانواده روستایی برطرف و بیماران با تعرفه دولتی و قانونی از خدمات پزشکی درمانی برخوردار می باشند.

مرزنگ افزود: در صورتیکه بیمه شدگان روستایی نیاز به دریافت خدمات تخصصی و یا بستری داشته باشند با تشخیص پزشک خانواده به بیمارستان و یا پزشک متخصص طرف قرارداد بیمارستان ارجاع می شوند و پس از ویزیت متخصص از خدمات سرپایی و یا بستری موجود در بیمارستان و یا سایر مراکز طرف قرارداد بهره مند می گردند. هزینه خدمات تخصصی وفوق تخصصی سرپایی در بیمارستان با رعایت سیستم ارجاع و طبق ضوابط سازمان در تعهد می باشد.

وی اظهار داشت: پزشکان متخصص مجاز به ارجاع بیمه شدگان به سایر متخصصین و یا فوق تخصص های طرف قرارداد با تکمیل فرم ارجاع دفترچه می باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.