مهاباد؛

شناسایی و دستگیری اعضای شبکه زورگیری و اخاذی در مهاباد

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مهاباد از شناسایی و دستگیری اعضای شبکه زورگیری و اخاذی در شهرستان مهاباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛سرهنگ فتاح بابانژاد گفت: این شبکه چهار نفره با اقدامات فریبکارانه افراد را دعوت به میهمانی کرده و با ترفند فرد را وارد موضوع های غیراخلاقی می کردند و عکس و مدرک تهیه می کردند تا از وی باجگیری کنند.

وی افزود: بر این اساس به زور از وی باجگیری می کردند و فرد برای حفظ آبروی خود نمی توانست شکایت کند اما ماموران نیروی انتظامی با اقدامات اطلاعاتی این شبکه را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ بابانژاد همچنین با اشاره به دستگیری شبکه سارقان منازل و خودرو در مهاباد، گفت: گزارش هایی مبنی بر سرقت از منزل، خانه های نیمه ساخت، مغازه و سرقت خودرو در 2 تا سه ماه گذشته گزارش می شد بر این اساس با تلاش کاراگاهان پلیس آگاهی شهرستان شبکه سارقان را که شبانه دست به سرقت می زدند شناسایی و متلاشی کردند.

وی افزود: سرباند شبکه سه نفره سارقان منزل و خودرو مسلح به اسلحه کمری بود که با اقدامات به موقع پلیس اعضای شبکه شناسایی، دستگیر و به دستگاه قضائی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه از سارقان هشت دستگاه خودرو کشف و توقیف یا به مال باختگان تحویل شده است، اظهار کرد: این گروه پس از سرقت پلاک خودرو را دست نویس یا جعل و از آن در سرقت های شبانه استفاده می کردند.

فرمانده نیروی انتظامی مهاباد گفت: این شبکه سارقان تا کنون به 30 فقره سرقت از منازل و مغازه ها اعتراف کردند.

سرهنگ بابانژاد اضافه کرد: طلاجات، لب تاپ، تلویزیون، گوشی همراه، کندوهای عسل، کاشی و سرامیک از جمله موارد مکشوفه از این سارقان حرفه ای است که ارزش آنها یک میلیارد ریال برآورد شده است.

وی همچنین اظهار کرد: امسال تا کنون هشت سارق و 10 مال خر در شهرستان مهاباد دستگیر و اموال مسروقه هم به مال باختگان تحویل شده است.

سرهنگ بابانژاد گفت: با این اقدامات پلیس مهاباد تعدادی از شهروندان با نصب بنر مقابل آگاهی، تماس تلفنی و مراجعه حضوری رضایت خود را از تامین امنیت شهر توسط نیروی انتظامی ابراز کردند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.