یاسوج؛

راهگشایی اقتصادی از طریق رایزنی با هیأت‌های سرمایه‌گذاری خارجی

نشست مشترک رئیس اتاق بازرگانی و معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با سفیر بلغارستان در سفارت این کشور در تهران برگزار شد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مسؤولان اقتصادی و تجاری کهگیلویه و بویراحمد به منظور گسترش روابط دو جانبه اقتصادی و تجاری، با سفیر کشور بلغارستان و رایزن اقتصادی این کشور در ایران بر سر  میز مذاکره نشستند و با هم در خصوص فرصت‌های سرمایه‌گذاری و زمینه همکاری طرفین در بخش‌های اقتصادی به گفت‌وگو پرداختند، دیدار و رایزنی‌هایی که می‌تواند منجر به راهگشایی اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد و فراهم شدن مسیر توسعه استان شود.

معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های کشاورزی، گیاهان دارویی، نفت و گاز، آب و صنعت گردشگری مهمترین محور گفت‌وگوی جبار کیانی‌پور رئیس اتاق بازرگانی و مجید محنایی معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با هریستو پولنداکف سفیر بلغارستان در جمهوری اسلامی ایران بود.

جبار کیانی‌پور علاقمندی تجار بلغار برای سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دستی و کوچک را یادآور شد و گفت: شرایط سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و متوسط در کهگیلویه و بویراحمد فراهم است و تجار بلغار می‌توانند در این استان سرمایه‌گذاری کنند.

وی بیان کرد: مردم بلغارستان علاقمند به مصرف داروهای گیاهی هستند که وجود 2 هزار گونه گیاهی و دارویی در کهگیلویه و بویراحمد فرصت خوبی است تا روابط تجاری بین دو کشور ایجاد شود.

رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با دعوت از هیأت‌های اقتصادی و تجاری بلغارستان برای حضور در این استان گفت: بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد و بلغارستان با همکاری بیشتر می‌توانند نقش مهمی در ارتقای روابط و توسعه همکاری اقتصادی میان دو کشور داشته باشند.

سفیر بلغارستان در ایران در ادامه دیدار با هیأت تجاری - اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد ضمن اشاره به پتانسیل‌های استان و فراهم بودن شرایط سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد خواستار حضور فعالین اقتصادی دو طرف در کهگیلویه و بویراحمد و بلغارستان شد.

هریستو پولنداکف به سفر هیأت روسی به استان اشاره کرد و گفت: دیدارهای اقتصادی شما را پیگیر کرده و از اقدامات شما برای ایجاد ارتباط با دنیا آگاه هستیم، به همین منظور خواستار ایجاد ارتباط میان دو طرف و گسترش آن هستیم.

سفیر بلغارستان در ایران از ارائه تجربیات کشورش در زمینه‌های صنعت، گردشگری و کشاورزی به استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: تجربیات خود در این زمینه را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا محصولات با کیفیت و بین‌المللی تولید کنید، ضمن اینکه علاقمند هستیم کالاهایی را که فقدان و یا کمبود آن را در کشورمان داریم از طریق استان کهگیلویه و بویراحمد وارد کنیم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.