حمایت جهاد دانشگاهی از ایده های فرهنگی

گسترش روز افزون شبکه های اجتماعی، لزوم تمرکز بر صنایع فرهنگی را تقویت می کند.

محمدرضا پورعابدی رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اکنون بیش از 53 درصد از دانشجویان ما در حوزه علوم انسانی و هنر مشغول به تحصیل هستند و بیشتر آمار بیکاران نیز مربوط به این دو گروه است.

وی در خصوص ایجاد پارک علم و فناوری صنایع فرهنگی اظهار داشت: تمام 38 پارک علم و فناوری و همچنین اکثر مراکز رشد در زمینه فنی، مهندسی، کشاورزی، علوم پایه، پزشکی و حوزه سلامت فعالیت می کنند که ایجاد پارک علم و فناوری در حوزه صنایع فرهنگی ضروری است.

پور عابدی افزود: مسائلی نظیر تهاجم فرهنگی با گسترش روز افزون شبکه های اجتماعی، لزوم تمرکز بر صنایع فرهنگی را تقویت می کند و فناوری های نرم به عنوان یک پیشران برای صنایع فرهنگی محسوب می شود.

رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی عنوان کرد: یکی از اهداف جهاد دانشگاهی توجه بیشتر به فناوری های نرم برای تقویت نمودن صنایع و فعالیت های فرهنگی و تجهیز آن به وسیله فناوری های روز و استفاده از آثار مفید این صنایع در جامعه است.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی نهادی است که در حوزه علم و فناوری، فرهنگی و تجاری سازی فعالیت می کند و ایده های خوبی در حوزه فرهنگی  برای تبدیل به کسب و کار موفق داشته است. جهاد دانشگاهی این توانایی را دارد تا در حوزه فناوری های نرم این کار فعالیت های موثری انجام دهد.

پور عابدی بیان کرد: جهاد دانشگاهی تصمیم دارد که پارک علم و فناوری در حوزه فناوری های نرم و هویت ساز در دانشگاه علم و فرهنگ ایجاد و بستری فراهم کند تا شرکت ها و نخبگانی که ایده های خوبی در زمینه فعالیت های فرهنگی و صنایع فرهنگی دارند گسترش دهند.

رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی اظهار داشت: در پارک علم و فناوری صنایع فرهنگی سایر شرکت ها، مراکز رشد داخل و خارج از تهران، اعضای هیئت علمی و دانشجویان علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی و سایر دانشگاه هایی که در سطح تهران فعالیت دارند می توانند جهت همکاری و گسترش فعالیت های خود در حوزه صنایع نرم مشارکت کنند، همچنین شورای فناوری پارک از ایده های خوب غیر دانشگاهیان متقاضی برای ورود به پارک استفاده می کند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار