نخستین مرکز تشخیص و درمان بیماری‌های سرطانی در کابل گشایش یافت

نخستین مرکز تشخیص و درمان بیماری‌های سرطانی با حضور همسر رئیس جمهور غنی و وزیر بهداشت افغانستان در بیمارستان جمهوریت افتتاح و به بهره برداری رسید.

نخستین مرکز تشخیص و درمان بیماری‌های سرطانی در کابل گشایش یافتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، نخستین مرکز تشخیص و درمان بیماری‌های سرطانی با حضور همسر رئیس جمهور غنی و وزیر بهداشت افغانستان در بیمارستان جمهوریت افتتاح و به بهره برداری رسید

این نخستین مرکز تشخیص و مداوای بیماری‌های سرطانی در افغانستان است که در آن تشخیص و معالجه بیماران مصاب به امراض سرطان به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

این مرکز دارای ۲۵ بستر بوده که مجهز به تمام تجهیزات و وسایل طبی پیشرفته است، که در چهار بخش تشخیص مقدم، تداوی داخله ،جراحی و شیموتراپی فعالیت دارد.

دکتر فیروز الدین فیروز وزیر بهداشت افغانستان گفت:  این مرکز به‌دلیل تشخیص مقدم و تداوی با دوام امراض سرطانی در شفاخانه جمهوریت ایجاد گردیده که سالانه حدود ۲۰ هزارتن به انواع مختلف امراض سرطان در افغانستان مبتلا می‌شوند و بیش از پانزده هزار تن از آنان جان‌هایشان را از دست می‌دهند.

قابل ذکر است که شایع ترین نوع سرطان ها در کشور، سرطان های ثدیه،مری، معده، لب، دهان، عنق رحم و ریه است.

دکتر فیروز افزود: بخش انکولوژی به‌دلیل جواب دهی به نیاز های مبرم مردم افغاستان، برای مداوا و مراقبت های حمایوی امراض سرطانی،عرضه خدمات وقایوی و تشخیص مقدم در چوکات این وزارت ایجاد شده و قرار است در هفته آینده یک مرکز مشابه بخش معالجه و تشخیص امراض سرطانی در بیمارستان استقلال نیز به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار