آغاز نشست اوپک برای بررسی جزئیات کاهش تولید نفت

مذاکرات مقامات سازمان کشورهای صادرکننده نفت در وین با هدف بررسی جزئیات توافق این کشورها برای کاهش عرضه نفت آغاز شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛مذاکرات مقامات سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در وین با هدف بررسی جزئیات توافق این کشورها برای کاهش عرضه نفت آغاز شد. اعضای اوپک اذعان دارند دستیابی به چنین توافقی هر روز دشوارتر می شود. 

در جلسه امروز اوپک نمایندگان کشورهای عضو این سازمان حضور دارند که گزارش هایشان را به نشست وزیران ارائه خواهند کرد. 

اعضای اوپک ماه گذشته در نشستی در الجزایر درباره کاهش تولید نفت خام و رساندن سطح آن به 32.5 میلیون تا 33 میلیون بشکه در روز با هدف کمک به افزایش قیمت نفت به توافق رسیدند. این نخستین توافق اعضای اوپک برای کاهش تولید از سال 2008 تاکنون است.
 
ولی این توافق احتمالا با موانعی مواجه خواهد شد زیرا عراق درخواست کرده است مانند ایران، لیبی و نیجریه که تولیدشان به علت تحریم ها یا جنگ کاهش یافته است، از توافق کاهش تولید مستثنی شود. 

یک نماینده عضو اوپک پیش از آغاز نشست امروز گفت مسئله در حال پیچیده تر شدن است، هر روز مشکل جدیدی بروز می کند.  اما دیگر مقامات اوپک از جمله محمد بارکیندو دبیرکل این سازمان می گویند درباره دستیابی به توافق نهایی خوش بین هستند. 

در متن سخنرانی بارکیندو در جلسه امروز که پیش از آغاز جلسه منتشر شد آمده است: «رایزنی های امروز و فردای ما با برخی تولید کنندگان غیر عضو اوپک احتمالا تاثیر عمیقی بر بازار و صنعت نفت در میان مدت و بلند مدت خواهد داشت. نمایندگان اوپک در نشست امروز سیاستگذاری نخواهند کرد بلکه توصیه هایی به نشست وزیران نفت کشورهای عضو این سازمان که 30 نوامبر در وین تشکیل جلسه خواهند داد ارائه خواهند کرد.»

نشست های امروز، فردا شنبه نیز ادامه خواهد یافت تا نمایندگان کشورهای غیرعضو اوپک نیز که اوپک خواستار مشارکت آنها در کاهش تولید است، به آنها بپیوندند. کشورهای روسیه، قزاقستان، مکزیک، عمان، آذربایجان، برزیل، و بولیوی از تولید کنندگان نفت غیر عضو اوپک هستند که نمایندگانی را به وین خواهند فرستاد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار