اهواز؛

افزایش آمار بازماندگان از تحصیل در خوزستان

از کل مدارس عشایری استان، 380 مدرسه فاقد آب، 287 مدرسه فاقد سرویس بهداشتی، 380 مدرسه فاقد برق هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی، دانش‌آموزان عشایر آسیب‌پذیرترین قشر دانش‌آموزی هستند، باید نگاه ویژه‌ای به دانش‌آموزان عشایری داشت.

محمد تقی ‌زاده، اظهار کرد: خوزستان با داشتن حدود 13 هزار دانش‌آموز عشایری رتبه دوم را از نظر جمعیت دانش‌آموزی عشایری در کشور دارا است.

وی افزود: 590 مدرسه عشایری در استان وجود دارد که از این تعداد 95 مدرسه فوق‌العاده فرسوده و آسیب‌پذیر هستند.

تقی زاده تصریح کرد: از کل مدارس عشایری استان، 380 مدرسه فاقد آب، 287 مدرسه فاقد سرویس بهداشتی، 380 مدرسه فاقد برق هستند. علیرغم تمام مشکلات در حوزه آموزش و پرورش عشایر خوزستان ما برای نخستین بار در سطح کشور دوره پیش‌دبستانی را در آموزش و پرورش عشایر ایجاد کردیم و سال گذشته 1300 نفر نوآموز داشتیم و دلیل این امر نیز افزایش آمار بازماندگان از تحصیل بود.

وی با بیان این‌که واقعاً در دوره اول و دوم متوسطه در زمینه بازماندگان از تحصیل مشکل داریم، عنوان کرد: ان‌شاءالله با توجه به تأکیداتی که در این زمینه وجود دارد نگاه ویژه‌ای به دانش‌آموزان عشایری شود زیرا این دانش‌آموزان آسیب‌ترین قشر دانش‌آموزی در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی هستند و آسیب‌های اجتماعی از عشایر به روستاها و در نهایت به شهرها انتقال می‌یابد.


انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار